Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Nieuw soort zaagblad voor het maken van lades, bakjes, etc.

Ik lees al een tijd mee met een aantal interessante discussies op dit forum, maar heb nog niets bijgedragen.
    Nu kwam ik op het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=S074ke-EJ6U
    En leek het me wel leuk om dit aan jullie te laten zien. Deze man heeft binnen twee weken een heleboel aandacht gekregen voor zijn 'uitvinding', zouden jullie zoiets aanschaffen/gebruiken? Het ziet er op het eerste gezicht enorm handig uit!

Geniaal systeem! Wel behoorlijk wat afstelwerk denk ik en Dado-zagen worden met name veel gebruikt op Amerikaanse zagen!

Geniaal en gek dat het nog niet bestond.

Inderdaad goed gevonden. Krijg je dit door de arbo regels? Dan is mijn volgende opmerking wie maakt voldoende van dit soort lades of doosjes om zo'n zaagblad betaalbaar te houden. Rick is dit niet iets voor jouw doosjes?

Hij kan er beter een freesset van maken.
    lijkt me makkelijker

Maar dan kan je niet de topfineer heel laten zie ik net
    Laatst gewijzigd door 3dmazter; 26-05-15 om 17:34.

Met een dado kun je dit heel makkelijk aanpassen voor de benodigde dikte. Met een frees lukt dat niet in één keer.
    Laatst gewijzigd door close; 26-05-15 om 17:40.

Geen idee of de gebruikte zaagtafels in NL zoals, Hammer en Altendorf uitgerust kunnen worden met dit type blad maar het is wel een mooi systeem. Vraag me wel af wat zo'n breed blad doet met het motorvermogen als je massief hout gaat gebruiken, het lijkt me nogal weerstand te geven.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Vraag me wel af wat zo'n breed blad doet met het motorvermogen als je massief hout gaat gebruiken, het lijkt me nogal weerstand te geven
    Zal wel loslopen, altijd nog minder dan wat je met dezelfde machines kunt frezen in 1 keer lijkt mij....En dit is natuurlijk ook gewoon frezen....
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

zie ik het nu verkeerd of is het basis verstek niet nog steeds ok/sneller/simpeler?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    In frees-vorm bestaat dit toch al?

45deglockmiter.jpg

Forum Rechten