Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Gedraaide trapleuning

Ik ben op zoek naar een plan van aanpak voor het maken van een gedraaide trapleuning.
    Dus niet de spijlen, maar wel het ding waar je je aan vast houdt.
    Het betreft een restauratie, de spijlen zijn van staal en met elkaar verbonden met een
    stalen stang/plat waarop de houten leuning moet worden gemonteerd. Ik denk niet dat er een echt recht stuk tussen zit.
    Hellling, en draaiing liggen dus al vast en moeten op de bestaande trap afgemeten worden.
    maar hoe ?

groeten,
    Erik

PS : ik heb geen 5-asser CNC staan

Laat is een foto zien van het model.

Ik heb nog wel een boek over het maken van een uitslag van een wrongstuk.
    sometimes you just need a bigger hammer

Je maakt van de bovenkant een mal ter plaatse met triplex nadien zijkanten evenzo, ter plaatse eraan lijmen. In korte delen. Het is een werk van geduld en enorm veel handwerk nadien alsook ter plaatse, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar dit vergt een heel deel, ik heb eens een deel vervangen op deze manier maar nooit geen hele leuning doch het moet ook gaan op die manier.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Jeroentje

ronald,

als je daar een referentie van hebt, zou dat al een hele hulp zijn.

Erik

Jeroen, bedankt voor de video
    Ik heb weer een nieuw woord bijgeleerd. Vooral het afschrijven zal wat oefening en studie vergen zo te zien.

ik ken wel iemand met een 5-assige CNC-machine én ervaring met dat soort trappen als je wil?

Hoi Sam,

Ik wil het graag zelf manueel uitvoeren - als je info hebt over hoe je een goede uitslag maakt van het stuk en deze op het hout over brengt - graag.
    Ondertussen heb ik op google al een oud schema gevonden met de opbouw van de uitslag-tekeningen. Uit het boek "beginselen van het bouwkundig tekenen"
    grt,
    Erik

wrongstuk.pdf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik B. Bekijk Berichten
    als je info hebt over hoe je een goede uitslag maakt van het stuk en deze op het hout over brengt - graag.
    Beschreef ik.

Forum Rechten