Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Als de Altendorf nog iets te duur is...

Wat is dan een goede/betaalbare 2e keus voor wel professioneel werk (incl ritser)?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door faceinacrowd Bekijk Berichten
    Wat is dan een goede/betaalbare 2e keus voor wel professioneel werk (incl ritser)?
    Ik begrijp het niet...heb je een speciale machine in gedachten of is er maar 1? En wat voor een budget heb je in gedachten...zomaar wat vragen om je kans op een antwoord te vergroten.

Cassadei, Scm en wat er 2de hands wordt aangeboden en wel in je budget past.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Joway, de chineese altendorf?

Ik heb een Felder 975. Heel tevreden van.
    Met voorritser en digitale instelling.

S.

Dank. Budget is rond de 5000 ex. Kan prima gebruikt zijn ook eventueel...
    Iemand ervaring met het merk Robland?

Persoonlijk vind ik een oude afgeragde Altendorf nog altijd fijner werken dan een nieuwe Robland paneelzaag. Bij deze laatste machine loopt de wagen niet echt vlot, die voelt zwaar en log aan, voor een machine waar je dagelijks mee aan de slag gaat wel een heel belangrijk punt.
    Met je budget ga je beter tweedehands shoppen, daar is wel wat te vinden voor wie zoekt.

Ter info de prijs voor bovenstaande FELDER - K 700 S is €4.490 excl.BTW.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik een oude afgeragde Altendorf nog altijd fijner werken dan een nieuwe Robland paneelzaag. Bij deze laatste machine loopt de wagen niet echt vlot, die voelt zwaar en log aan, voor een machine waar je dagelijks mee aan de slag gaat wel een heel belangrijk punt.
    Met je budget ga je beter tweedehands shoppen, daar is wel wat te vinden voor wie zoekt.
    Kun je beter wel een Altendorf vanaf bouwjaar 1999 kopen.
    Altendorf is in 1998 overgestapt van Pertinax naar stalen geleiding bij de rolwagen, op types voor `98 was staal volgens mij wel als optie leverbaar maar niet standaard.
    Bij de meeste oudere types is de Pertinax laag versleten, vooral bij plaatmateriaal en verstekzagen gaat dat opvallen
    Het laten vervangen van die Pertinax rolwagen schijnt nogal kostbaar te zijn +/- € 3000,- , zelf knutselen kan natuurlijk ook.
    vriendelijke groet,
    Albert
    Website
    Meubelwas
    Waterbeitsen

Forum Rechten