Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Even voorstellen

Even voorstellen

Mede houtwormen!

Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ferdy, ben 23 jaar en woon met mijn vriendin samen in Breda. Momenteel volg ik een duale studie en werk daarnaast als contractmanager bij een aannemersbedrijf welke voornamelijk actief is in het onderhoud van vastgoed.

Naast werk, studie en klussen blijft er niet heel veel tijd meer over, toch heb ik op zo'n 10 minuten van huis sinds deze week de beschikking over een prachtige plek voor een werkplaats. Dubbele garage (40m2) met verwarming en zolder. Het zal dus nog wel een tijdje duren om het e.e.a. goed in te richten maar dat mag de pret niet drukken. Jullie zullen me hier vast en zeker nog wel is horen met een hoop vragen, want het lijkt me geweldig om het houtbewerken écht goed te beheersen. Enfin, tot horens!

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

Bedankt heren!

Zojuist nog even in Sketchup bezig geweest, ik denk dat ik op deze wijze een werkbank wil bouwen.
    Onder het blad komen dan drie lades, ook nog even nadenken over een bankschroef et cetera.

Werkbank Douglas, 24-05-2015_1.jpg

Athanor
    Guest
    Veelbelovend project! Maak je daar een afzonderlijk topic van als het serieus wordt? Heb je al ideeën over te gebruiken houtsoort?

Fons

Hoi Fons,

Ik denk Douglas, of raden jullie dit af? Zodra het concreet wordt zal ik er een apart topic van maken hoor!

Mooi project, zoiets zou ik ook wel willen maken. Ik zou wel de huidige randbalk bij het werkblad weglaten, met die ingesloten balk op de kopse kanten kan dat eigenlijk niet goed aflopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeonvB Bekijk Berichten
    Mooi project, zoiets zou ik ook wel willen maken. Ik zou wel de huidige randbalk bij het werkblad weglaten, met die ingesloten balk op de kopse kanten kan dat eigenlijk niet goed aflopen.
    Hoi Leon, denk je dat dit door het werken van het hout niet goed gaat? Ik zie het namelijk wel vaker voorbij komen op werkbanken. Persoonlijk vind ik het wel mooier, maar in dat geval gaat technisch dan boven esthetisch.

Vandaag van mijn schoon opa, om het zo maar even te noemen, zijn studieboeken van de mts gekregen. Zijn boeken van net na de oorlog. Staan erg interessante dingen in. Nog is op mijn gemak doorlezen en goed bewaren!

IMG_6595.jpg

Ook nog vier armaturen met reservelampen, een slijpmachine en wat lijmklemmen op de kop getikt Daarnaast nog een Bahco beitelset gekocht. Het gaat de goede kant op

Door je constructie gaat het inderdaad niet goed als het hout ooit gaat werken. Meestal loopt een balk op het einde van het blad over de volle breedte van het blad, en wordt deze niet opgesloten tussen andere balken. Hier staan wat foto's als voorbeeld: http://www.houten-werkbank.nl/conten...swerkbank.html.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeonvB Bekijk Berichten
    Door je constructie gaat het inderdaad niet goed als het hout ooit gaat werken. Meestal loopt een balk op het einde van het blad over de volle breedte van het blad, en wordt deze niet opgesloten tussen andere balken. Hier staan wat foto's als voorbeeld: http://www.houten-werkbank.nl/conten...swerkbank.html.
    Goed voorbeeld, bedankt! De poten moeten dus ook zo worden bevestigd dat het hout nog kan werken?

Forum Rechten