Steven Kennard : houtdraaier

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Al enige tijd volg ik het werk van deze houtdraaier. Hetgeen hij maakt spreekt mij enorm aan. Mooie combinatie van verschillende takken van houtbewerking. Wanneer ik ooit eens een hangmotor aanschaf dan ga ik ook dergelijke zaken proberen te maken.

Het filmpje is verder briljant samengesteld. Erg mooie sfeerbeelden...t is net alsof je bij hem in de werkplaats staat.

https://vimeo.com/126545288
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Mooi filmpje, Rick, dank je wel. Ik kende hem niet, maar Google laat een boel veelbelovends zien. Hij zegt een paar ware dingen in dit filmpje, zet me (alweer) aan het denken.

Groet, Rob.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik ben enige tijd geabonneerd geweest op woodturning. Op een uitgave stond een potje van zijn hand en een korte werkomschrijving. Wat mij een beetje tegenhoud om zoiets (na) te maken zijn de uitgelezen houtsoorten zoals cocobolo ebben en coromandel. Je draait het meeste hout weg en balkjes van 10 tot 15 cm vierkant zijn niet fijn voor de beurs. Nog maar te zwijgen van scheuren breuken en fouten. Gelukkig heeft rick wel eens afval stukjes kan die er
Andere dingen van maken dan snijplanken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.