Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Steven Kennard : houtdraaier

Al enige tijd volg ik het werk van deze houtdraaier. Hetgeen hij maakt spreekt mij enorm aan. Mooie combinatie van verschillende takken van houtbewerking. Wanneer ik ooit eens een hangmotor aanschaf dan ga ik ook dergelijke zaken proberen te maken.

Het filmpje is verder briljant samengesteld. Erg mooie sfeerbeelden...t is net alsof je bij hem in de werkplaats staat.

https://vimeo.com/126545288
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Mooi filmpje, Rick, dank je wel. Ik kende hem niet, maar Google laat een boel veelbelovends zien. Hij zegt een paar ware dingen in dit filmpje, zet me (alweer) aan het denken.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Ik ben enige tijd geabonneerd geweest op woodturning. Op een uitgave stond een potje van zijn hand en een korte werkomschrijving. Wat mij een beetje tegenhoud om zoiets (na) te maken zijn de uitgelezen houtsoorten zoals cocobolo ebben en coromandel. Je draait het meeste hout weg en balkjes van 10 tot 15 cm vierkant zijn niet fijn voor de beurs. Nog maar te zwijgen van scheuren breuken en fouten. Gelukkig heeft rick wel eens afval stukjes kan die er
    Andere dingen van maken dan snijplanken

Wat een heerlijke sfeer in dat filmpje. Krijg gewoon weer zin in de winter....

@wimmel : Dat dacht ik ook.....had ik maar een werkplaats die in de sneeuw stond...haha

Forum Rechten