Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Te koop gevraagd: Kolomboor

Ik wil binnenkort een kolomboor aanschaffen om kleine stukjes hout te kunnen boren. Ik gebruik dit voor het maken van pennen, sleutelhangers, etc etc.

Nieuw aanschaffen kan maar wellicht heeft iemand er eentje staan waar ze graag vanaf willen? Wegens ruimtegebrek zoek ik liefst een tafelmodel.

Je kunt deze blokjes natuurlijk ook op de houtdraaibank boren.
    Persoonlijk vind ik dit makkelijker.

Leo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimmel Bekijk Berichten
    Ik wil binnenkort een kolomboor aanschaffen om kleine stukjes hout te kunnen boren. Ik gebruik dit voor het maken van pennen, sleutelhangers, etc etc.

Nieuw aanschaffen kan maar wellicht heeft iemand er eentje staan waar ze graag vanaf willen? Wegens ruimtegebrek zoek ik liefst een tafelmodel.

Klopt, dit kan inderdaad, ik vind het echter niet heel prettig werken maar dat kan komen omdat de boorkop op deze bank niet vastgeschroefd wordt maar op een metalen conische buis wordt geplaatst. Zolang ik geen kolomboor heb, zal ik het wel op deze manier blijven doen .

Klopt, dit kan inderdaad, ik vind het echter niet heel prettig werken maar dat kan komen omdat de boorkop op deze bank niet vastgeschroefd wordt maar op een metalen conische buis wordt geplaatst. Zolang ik geen kolomboor heb, zal ik het wel op deze manier blijven doen .
    Wim, over dat boren heb ik een berichtje gestuurd naar je privé-mailadres. Ik hoop van je te horen,
    Groet, Jaap Bri
    Laatst gewijzigd door bri; 21-05-15 om 19:31.
    Hout Moet...

ik heb nog een Ferm 13 mm tafelkolomboormachine staan; is dat iets voor je?

jan anton

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bri Bekijk Berichten
    Wim, over dat boren heb ik een berichtje gestuurd naar je privé-mailadres. Ik hoop van je te horen,
    Groet, Jaap Bri

Ik heb je bericht gisteren pas laat gezien Jaap . Sorry.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanAnton Bekijk Berichten
    ik heb nog een Ferm 13 mm tafelkolomboormachine staan; is dat iets voor je?

jan anton
    Wellicht wel, tot hoe diep kan de Ferm boren? Ik zag er van de week eentje bij Praxis maar die ging maar 4,5 tot 5 mm diep en dat is te weinig.

Je zult bedoelen 4,5-5 cm diep.
    Ik denk dat de meeste kleiner kolomboormachines niet dieper gaan.

Wellicht wel, tot hoe diep kan de Ferm boren? Ik zag er van de week eentje bij Praxis maar die ging maar 4,5 tot 5 mm diep en dat is te weinig.

de mijne kan inderdaad tot 5,5 cm diep boren en dat lijkt me typisch voor 13 mm kolomboormachines. Heb net een 20 mm kolomboormachine gekocht en die komt tot zeker 8 cm.

jan anton

Inderdaad centimeter uiteraard.

Zeer nuttige info voor deze leek.

Bedankt Handig18 en JanAnton

Forum Rechten