Lades van 90cm te breed?

Anyna

Nieuw lid
3 mrt 2014
3
0
Hallo,

Ik wil een inbouwkast maken in een nis die 98 cm breed is en 55 diep. Nu vroeg ik me af of lades van +/- 90cmbreed x 50cm diep breed goed te maken zijn, of dat dit eigenlijk te breed is en het beter is om twee lades te maken?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Dat is denk ik een beetje afhankelijk van de gehele constructie en het de te kiezen geleiders. Lade van 90cm is opzich geen probleem als je goede geleiders kiest.

Ik heb onlangs zelf een klein bureau gemaakt met een lade van ongeveer 100cm breed en 30cm diep met telescopische geleiders met een uittreklengte van 100%. Deze geleiders zijn niet heel stijf en geeft beetje een wiebelend uittrekbeweging. Ik zou in jouw geval mischien gaan voor zware, niet telescopische geleiders, maar ik ken de wensen niet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Anyna

Nieuw lid
3 mrt 2014
3
0
Bedankt voor de reacties, leuk dat dat zo snel gaat hier. De lades worden gebruikt als voorraad, dus het moet behoorlijk wat gewicht kunnen dragen.
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
De keukenlades van Ikea die wij hebben zijn ook 90cm en die staan vol met zwaar servies. Ze zijn 100% uittrekbaar en gedempt. Wellicht kan je de geleiders van de Ikea gebruiken.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Blum heeft een extra op zijn ladegeleiders waardoor links en rechts synchroom lopen bij extra brede laden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.