Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 50 van de 50 EersteEerste ... 40484950
Resultaten 491 tot 495 van de 495
    Dat is een 20 liter emmer. Probeer nu eens een volle 120 liter zak uit een vat te tillen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Dat is een 20 liter emmer. Probeer nu eens een volle 120 liter zak uit een vat te tillen.
    Misschien minder lastig dan een 120liter vat op tillen en te kantelen om hem te legen en in de stofwolk te staan die je net in je werkplaats hebt voorkomen?
    Ikzelf ga overigens niet zon groot vat ge0rbuiken denk ik. Houtbewerken is slechts 1 van de zaken die ik doe, ik produceer dus geen zakken vol per dag.

ik heb een 60 liter vat met daarin een plastic zak van 120 liter.
    Is de ton vol dan maak ik hem open en knoop de zak dicht.
    Ton omkantellen en de zak eruit halen.
    Ik zou ook een ring maken om de zak goed open te houden maar dat bleek niet nodig.
    als je ton maar 100% luchtdicht is.
    Doe er altijd een paar plankjes resthout op de bodem dan blijft ie prima zitten.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Ik heb het topic al eerder gelezen (weer effe geleden) en met de kerst in aankomst leek het me wel een leuk presentje voor mezelf om wat aan de stofbende te gaan doen in de werkplaats.
    Maar blijf nog met wat vragen zitten. M’n werkplaats is 220m3, wat voor motor kan ik het best gebruiken?
    Wat zijn zo’n beetje de kosten van de afzuigunit incl filters en motor? Is het raadzaam om het toerental van de motor te kunnen regelen?

alvast bedankt, groeten Ed ��

Eddy,

Met zo'n werkplaats raad ik je aan een grotere unit te bouwen met een fijnfilter van 592x 592 mm en 292 diep.
    Een ventilator van 1500 tot 2000 m3/h is geschikt. Zo'n ventilator moet toch in een grotere kast.
    Ok je kiest voor 2 kleine units met 592 x 287 x 292mm fijnfilters
    Stuur mij maar een pb als je specifieke info wilt over jou situatie. of naar kor(apenstaartje)kiesvoorhout.nl

Groet,
    Kor
    kies ook voor hout
    http://www.kiesvoorhout.nl

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten