Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 44 van de 50 EersteEerste ... 344243444546 ... LaatsteLaatste
Resultaten 431 tot 440 van de 496
    Als je de filter box gaat maken uit MDF, is dan schroeven & verlijmen voldoende of moet je dan de naden ook nog kitten?

Pas had ik een weekje vrij en ben ik toch maar eens aan de gang gegaan met de filterunit en hij is (bijna) klaar.

IMG_0504.jpg
    Dit is het geworden.

Hoofdzakelijk 8mm MDF en wat vurenhout voor het frame waar het MDF tussen zit verder alles gelijmd en voor de zekerheid een dun randje kit er lang gedaan, de binnenkant staat in witte grondverf en de buitenkant is geschilderd met RAL 7035

Nog te doen:
    - Frame maken die de filters aandrukt.
    - Sensor/schakeling dat het filter automatisch aan en uit geschakeld wordt bij te veel stof.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    keurig.
    Hoe/waarmee meet je dat er te veel stof is?

mvg
    Klaas

Het meten van de stof wil ik gaan doen met een Sharp stof sensor, de onderdelen hiervoor heb ik al wel thuis liggen maar moet nog beginnen met alles samen te bouwen.

Die sensor meet slechts concentratie in Mg per m3
    Dit heeft niets te maken met meten van fijnstof, daar is professionele apparatuur voor nodig.
    Ik adviseer om de unit altijd aan te hebben als je in de werkplaats bezig bent en een half uurtje laten nadraaien.
    Zo stap je naderhand weer een schone werkplaats binnen.

Groet, Kor

Bedankt voor het advies Kor.

Het idee was dus leuk maar in dit geval heb ik dus niks aan die sensor, dan schrap ik dat idee scheelt ook weer een puntje op de ToDo lijst

En nu is het filter helemaal af het frame zit voor het filter en drukt het geheel mooi aan, bij de lucht uitlaat een stukje gaas gemaakt met een randje in een bijpassend kleurtje
    Als ik de elektra ga aanpassen komt er een stopcontact naast de unit zodat dat ook netjes is nu maar even tijdelijk met een verlengsnoer.
    rjmulder-rjmaakt-luchtfilter.jpg

De mijne hangt ook op zijn plaats. Bedankt Kor voor de filters en Niek1978 voor de motor.
    Bedoeling is de motor nog te schakelen samen met de verlichting, dat is voor volgend weekend.

20180527_115138.jpg20180528_190200.jpg

Even een leergierig vraagje : wanneer ik de uitlaat van de motor deels afdek merk ik dat de motor daardoor sneller gaat draaien. Hoe komt dit? Ook zakt het stroomverbruik dan opmerkelijk, wat is de verklaring hiervoor?

Wellicht hetzelfde dat een stofzuiger minder energie gebruikt als je de slang afdicht - geen lucht te verplaatsen, dus minder weerstand, dus sneller draaien?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten