Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 53 van de 54 EersteEerste ... 34351525354 LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 534
    Dat heb je goed gezien Jelmer!
    Ik heb wel latjes rondom tussen voor- en hoofdfilter geplaatst, maar je bedoelt aan de voorzijde?
    Het zit allemaal redelijk strak. Zou tochtband goed zijn? Ik heb minder dan 1 mm speling tussen voorfilter en de kast.
    Of ik moet een hoeklatje aan de voorzijde er tegenaan doen. (en dat met veertjes tegen het voorfilter aan trekken?)
    Zelfs door die ene mm trekt het nog stof door. Hoeklatje met wat kit erachter is al voldoende om het goed af te sluiten. Wil je het demontabel houden, dan kan je kiezen voor een hoeklatje met wat glasband ertussen.

Zo, ik ben ook op bedevaart geweest naar Rottum. Vandaag hout halen en dan een stofvrije(re) werkplek!

Ik vond het erg gezellig en heel leuk om even bij je binnen te kijken Kor! Is het nog gelukt met de race setup voor je neefje?

20181231_104711.jpg

Ik maak één zijkant van plexiglas om naar binnen te kunnen kijken. Nu nog wachten op de ventilator zodat ik de box af kan maken.

wat verwacht je te zien dan?
    gefilterde lucht?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Mja, het is niet super nuttig maar een paar familieleden waren ook geinteresseerd in lucht filteren dus op deze manier kan ik ze laten zien wat er in zit zonder de kast open te hoeven schroeven. En ik had toevallig een plaatje plexiglas over...

Ik kom er net achter dat jr-luchttechnieken tot 7 januari gesloten is. Dat is dus nog even wachten tot ik de afzuiger heb en mijn kast kan afmaken
    Laatst gewijzigd door OkkeF; 31-12-18 om 14:33.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiesvoorhout Bekijk Berichten
    Het lastigste voor mij is het vinden van een voordelige (want we blijven Hollanders/Friezen) en geschikte ventilator.Kor
    Wat dacht je van een dampkap ventilator?
    Ik denk dat er genoeg te vinden zijn in de HoReCa wereld. Stoppers, faling , te oud en aan vervanging toe, te veel lawaai....enz
    Filter materiaal is gewoon verkrijgbaar op rol bij groothandelaars van ventilatiematerialen. En per rol nog mooie kortingen.

Het is maar luidop denken hé...

Ook ik heb nu, met dank aan Kor, een filter hangen in mijn werkplaats. Ben wel wat afgeweken van het standaard ontwerp omdat ik het zonde van de ruimte vond om zo'n grote kast op te hangen. Helaas was de tussenruimte van de balken ook nog eens 585mm dus moest ik met Sketchup aan de slag. Resultaat bevalt me prima. Moet dus alleen dat snoer nog even wegwerken.

P1053786.jpg

-maarten

Die schakelaar vind ik een hele goeie
    Met een hamer past alles...

@MHE, ik zou ook nog een kapje maken op de uitworp, als die aan de ventilator kant zit natuurlijk.
    Zoals de opstelling nu is ga je met de uitblaas tegen de balk aankomen en zal de geventileerde lucht te snel terug naar de kast vloeien.
    Je kan natuurlijk ook een verlengde uitworp maken (van karton bv..) en de geventileerde lucht verder laten uitkomen om zo nog beter resultaat te hebben voor verse lucht.

Het zijn maar vrijblijvende tips natuurlijk, je ziet maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bohanon Bekijk Berichten
    @MHE, ik zou ook nog een kapje maken op de uitworp, als die aan de ventilator kant zit natuurlijk.
    Zoals de opstelling nu is ga je met de uitblaas tegen de balk aankomen en zal de geventileerde lucht te snel terug naar de kast vloeien.
    Je kan natuurlijk ook een verlengde uitworp maken (van karton bv..) en de geventileerde lucht verder laten uitkomen om zo nog beter resultaat te hebben voor verse lucht.

Het zijn maar vrijblijvende tips natuurlijk, je ziet maar.
    Goede tip en dank voor het meedenken, maar ik denk dat het niet nodig is. Het perspectief van de foto doet anders vermoeden, maar de opening is nu zo dat er onder de balk door geblazen wordt. Ik heb de motor daarvoor ook ondersteboven in de kast gemonteerd. En ik kan ook zien aan het wapperen van papiertjes aan de overkant (3,5m verder) dat de lucht de goede kant op waait. :-)

-maarten

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten