Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

probeersels van deze week

Hoi hier een paar probeersels van me van de afgelopen week
    Zo wat heb ik weer veel bijgeleerdvooral wat niet te doen ahahhaha 20150517_093207.jpg

Ik vind het enorm leuk om dingen uit te proberen en dan gaat er al eensiets mis
    Gelukig zijn er ook een paar wel tot een redelijk goed einde gekomen 20150517_091845.jpg
    20150517_091919.jpg 20150517_091745.jpg 20150517_091813.jpg
    Zoals roestige spijker al aangaf is het voor een beginend draaier erg frustrerend om veel draaisporen te hebben en dus veel te moeten schuren voor mij helpt het enorm om als laatste met de skew plat op de leunspaan (centerhoogte)werkt metelke plattebeitel tot nu toe
    Nog een heel lichte keer over het werkstuk te gaan
    Dit haalt 99%van de draaisporen weg
    Mvg tom

Tom gebruik je de skew als schraper?

Euhmm ja ik denk het
    had er zo nog niet over nagedacht maar inderdaad
    de schraper heb ik tot nu toe alleen aan de binnenkant van schaaltjes gebruikt
    een van de volgende weken ga ik langst bij een ervaren draaier die me hopelijk kan laten zien wat ik allemaal verkeerd doe lol
    mvg tom

Mooie schaaltjes! Die berk met slaap is toch wel mooi hout.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Hoi Tom, zorg je er wel voor dat je de machine niet te veel uren laat maken?
    Je weet het max 6uur per dag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom uit maastricht Bekijk Berichten
    Hoi hier een paar probeersels van me van de afgelopen week
    Zo wat heb ik weer veel bijgeleerdvooral wat niet te doen ahahhaha 20150517_093207.jpg

Ik vind het enorm leuk om dingen uit te proberen en dan gaat er al eensiets mis
    Gelukig zijn er ook een paar wel tot een redelijk goed einde gekomen 20150517_091845.jpg
    20150517_091919.jpg 20150517_091745.jpg 20150517_091813.jpg
    Zoals roestige spijker al aangaf is het voor een beginend draaier erg frustrerend om veel draaisporen te hebben en dus veel te moeten schuren voor mij helpt het enorm om als laatste met de skew plat op de leunspaan (centerhoogte)werkt metelke plattebeitel tot nu toe
    Nog een heel lichte keer over het werkstuk te gaan
    Dit haalt 99%van de draaisporen weg
    Mvg tom

Eh Tom ik speel ook wel eens vals met de skew.

Maak je geen zorgen Tom.
    Aan alles is een begin en je kan alleen maar groeien in uw experimenten.
    ik ben ook zo gestart.
    Zelfs nu nog doe ik experimenten waarvan je het resultaat niet kan inschatten.
    Doe zo verder, je zal er wal geraken.

Het 'gezicht' kommetje is geweldig!!
    Groeten, Raymond

Je begint aardig op stoom te komen Tom, DE manier om het te leren volgens mij. Succes bij je leersessie binnenkort.

Ik zou heel trots zijn als ik kon draaien wat jij al kan

Bedankt Mathieu
    Maar het is zeker weten geen berk ik gok op populier maar erg moelijk om te determineren
    Volgende keer als ik uit dezelde bos een stam meeneem plaats ik een foto met een beetjs schors ( hout ligt al ongeveer 3 jaar in de bos )

Handig 18
    Momenteel ongeveer 16 uur per dag
    Maar veel ervan is zagen met de handzaag
    Uitzoeken hoe er nu een schaaltje uit het hout moet komen
    Meten en nog eens meten om zeker niet door de bodem te draaien
    En dan door de zijkant draaien
    Och van elke fout heb ik iets bijgeleerd

Wim
    ik ben de skew zo beginen gebruiken op het hout met slaap dit heeft door te lang buiten te liggen erg veel zachte plekken in het hout
    En die kreeg ik niet netjes afgewerkt deze truck werkt daar best goed op
    Ik ben vandaag aan een wortel van een kersenboom begonnen nog best nat hout en dit draaid gelijk een stuk fijner met geen uitgerukte vezels
    Foto`svolgen nog

Sirjacobs
    bedankt ik ben volop aant eperimenteren en heb er emorm veel plezier in
    En leer er inderdaad enorm veel van bij dat maakt het ook juist zo leuk

SunRayes
    Hartstikke bedankt ik had tot ik jou opmerking las het gezicht zelf nog niet gezien
    Afwerking kon beter op dat kommetje maar ik vond het model en tekening wel leuk
    Hier een betere foto 1431896404371.jpg

Forum Rechten