Storing MIDI Drechselbank

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Beste lezers,
Onlangs heb ik een MIDI gekocht bij Schulte. Nu heb ik het probleem dat hij niet meer in de stand "achteruit" wil.
Als ik de schakelaar omzet gebeurd er niets.
Heeft iemand dit probleem toevallig ook wel eens gehad of wie weet of er een simpele oplossing is?

Groet,
Johan
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Ken de machine voor de rest niet, maar is het geen beveiliging dat hij niet achteruit gaat omdat er verder iets niet goed staat?
Ik ken veel machines / autos zelfs die zo n beveiliging hebben.
schoot mij ineens te binnen, mss heb je er wat aan of niet
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Inmiddels heb ik mijn probleem weer opgelost. Het bleek dat ik de schakelaar te voorzichtig omzette. Hierdoor schakelde het binnenwerk van de schakelaar niet mee. Als ik de schakelaar wat fermer omzet is er niets aan de hand.
Dank voor jullie reacties.

Johan
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Johan
ik zou toch eens contact opnemen met de heer Schultse
dit lijkt me niet normaal aangezien ik hier geen enkel probleem mee heb en ik me niet kan voorstellen
dat de schakelaar blijft hangen aangezien ik hem enkel vooruit of achteruit kan zetten geen stand ertussen
maar ben wel blij dat je weer verder kan
mvg tom
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Inderdaad, dat kan niet de bedoeling zijn van een schakelaar.
Als het mogelijk is dat je 'm 'te voorzichtog' bediend waardoor de contacten in het binnenwerk van de schakelaar niet goed omschakelen loop je de kans op vlambogen in die schakelaar.
Als het geen echter vlambogen zijn, hou je nog het risico van een grote overgangsweerstand. Dan wordt de schakelaar warm, of zelfs heet, met uiteindelijk risico van brand.
Ook als je nu nog geen warmte voelt kan het in de toekomst gebeuren, de contacten gaan immers inbranden met nog grotere weerstand tot gevolg. En over 2 jaar is de garantie net verlopen als het echt onwerkbaar wordt.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Inderdaad, dat kan niet de bedoeling zijn van een schakelaar.
Als het mogelijk is dat je 'm 'te voorzichtog' bediend waardoor de contacten in het binnenwerk van de schakelaar niet goed omschakelen loop je de kans op vlambogen in die schakelaar.
Als het geen echter vlambogen zijn, hou je nog het risico van een grote overgangsweerstand. Dan wordt de schakelaar warm, of zelfs heet, met uiteindelijk risico van brand.
Ook als je nu nog geen warmte voelt kan het in de toekomst gebeuren, de contacten gaan immers inbranden met nog grotere weerstand tot gevolg. En over 2 jaar is de garantie net verlopen als het echt onwerkbaar wordt.
Die schakelaar zit op een stuuringang van de frequentieregelaar. Dat is laagspanning en er wordt geen vermogen geschakeld. Dus vlamboog trekken of warm worden gaat niet gebeuren. Enkel bij een te hoge contactweerstand kan je problemen krijgen. De ingang 'ziet' het signaal niet meer en er zal dan niets meer gebeuren als je omschakelt.
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Gewoon even kontact opnemen met Schulte.
En het even aan hen voorleggen.
Deze mensen zullen je ten alle tijde behulpzaam zijn met je "probleem"
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Best mogelijk dat er een stukje hout tussen is gekomen.
Schakelaar een paar keer op en neer(machine uit), dan kun je wel zien of hij normaal werkt.
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Ik heb nog eens even goed gekeken en ik denk dat er inderdaad een (miniscuul) stukje hout tussen heeft gezeten. Ik heb de schakelaar schoongeblazen en hij werkt nu weer naar behoren.
Handige "Harry" had dus waarschijnlijk de juiste tip. Bedankt!

Groet,
Johan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.