Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Storing MIDI Drechselbank

Beste lezers,
    Onlangs heb ik een MIDI gekocht bij Schulte. Nu heb ik het probleem dat hij niet meer in de stand "achteruit" wil.
    Als ik de schakelaar omzet gebeurd er niets.
    Heeft iemand dit probleem toevallig ook wel eens gehad of wie weet of er een simpele oplossing is?

Groet,
    Johan

Ken de machine voor de rest niet, maar is het geen beveiliging dat hij niet achteruit gaat omdat er verder iets niet goed staat?
    Ik ken veel machines / autos zelfs die zo n beveiliging hebben.
    schoot mij ineens te binnen, mss heb je er wat aan of niet

Inmiddels heb ik mijn probleem weer opgelost. Het bleek dat ik de schakelaar te voorzichtig omzette. Hierdoor schakelde het binnenwerk van de schakelaar niet mee. Als ik de schakelaar wat fermer omzet is er niets aan de hand.
    Dank voor jullie reacties.

Johan

Hoi Johan
    ik zou toch eens contact opnemen met de heer Schultse
    dit lijkt me niet normaal aangezien ik hier geen enkel probleem mee heb en ik me niet kan voorstellen
    dat de schakelaar blijft hangen aangezien ik hem enkel vooruit of achteruit kan zetten geen stand ertussen
    maar ben wel blij dat je weer verder kan
    mvg tom

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Inderdaad, dat kan niet de bedoeling zijn van een schakelaar.
    Als het mogelijk is dat je 'm 'te voorzichtog' bediend waardoor de contacten in het binnenwerk van de schakelaar niet goed omschakelen loop je de kans op vlambogen in die schakelaar.
    Als het geen echter vlambogen zijn, hou je nog het risico van een grote overgangsweerstand. Dan wordt de schakelaar warm, of zelfs heet, met uiteindelijk risico van brand.
    Ook als je nu nog geen warmte voelt kan het in de toekomst gebeuren, de contacten gaan immers inbranden met nog grotere weerstand tot gevolg. En over 2 jaar is de garantie net verlopen als het echt onwerkbaar wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lemen Bekijk Berichten
    Inderdaad, dat kan niet de bedoeling zijn van een schakelaar.
    Als het mogelijk is dat je 'm 'te voorzichtog' bediend waardoor de contacten in het binnenwerk van de schakelaar niet goed omschakelen loop je de kans op vlambogen in die schakelaar.
    Als het geen echter vlambogen zijn, hou je nog het risico van een grote overgangsweerstand. Dan wordt de schakelaar warm, of zelfs heet, met uiteindelijk risico van brand.
    Ook als je nu nog geen warmte voelt kan het in de toekomst gebeuren, de contacten gaan immers inbranden met nog grotere weerstand tot gevolg. En over 2 jaar is de garantie net verlopen als het echt onwerkbaar wordt.
    Die schakelaar zit op een stuuringang van de frequentieregelaar. Dat is laagspanning en er wordt geen vermogen geschakeld. Dus vlamboog trekken of warm worden gaat niet gebeuren. Enkel bij een te hoge contactweerstand kan je problemen krijgen. De ingang 'ziet' het signaal niet meer en er zal dan niets meer gebeuren als je omschakelt.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Neen, in dat geval geen vlamboog nee.
    Maar schakelaar heeft hoe dan ook een storing en zal alleen slechter worden en niet de beloofde levensduur halen

Gewoon even kontact opnemen met Schulte.
    En het even aan hen voorleggen.
    Deze mensen zullen je ten alle tijde behulpzaam zijn met je "probleem"

Best mogelijk dat er een stukje hout tussen is gekomen.
    Schakelaar een paar keer op en neer(machine uit), dan kun je wel zien of hij normaal werkt.

Ik heb nog eens even goed gekeken en ik denk dat er inderdaad een (miniscuul) stukje hout tussen heeft gezeten. Ik heb de schakelaar schoongeblazen en hij werkt nu weer naar behoren.
    Handige "Harry" had dus waarschijnlijk de juiste tip. Bedankt!

Groet,
    Johan

Forum Rechten