MFTC van Benchworks

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Weer een leuk project volg het graag sta te springen om er ook aan te beginnen maar heb het nog te druk met het maken van bedden en kasten. Nog even geduld dan maar.
Gr peter
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Ik heb zwarte wielen van Tente, 200mm, maar kan ze niet meteen op het net vinden, prijs €8,40, met rollagers!
Ik denk de rails in Duitsland te bestellen;
http://beschlaege-online.de/shop/Sc...LAUSZUEGE/BBS-30-kg/BBS-30-kg-350mm-2206.html;
en de sloten in Nederland (2 per lade of zal 1tje volstaan??);
http://www.meubelbeslagshop.nl/meub...licepushduw-springslotopschroefbaar-892.html;
waarvoor dank PAULO en JEFMEN !
Fantic; de rails die je opgaf werden eerder gebruikt voor de MFTC, maar de sloten zijn niet sterk genoeg, daarom moet je extra sloten bijplaatsen...
Weet iemand of ik de metalen as ook met PU-lijm kan verlijmen?
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Hoorde gisteren van Bosquet dat je gewoon Kliko kan bellen en ze daar bestellen voor een habbekrats
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Hoorde gisteren van Bosquet dat je gewoon Kliko kan bellen en ze daar bestellen voor een habbekrats

ik heb de kliko wielen met de as maar het probleem dat ik er mee heb is dat aan de wielen een plasic stuk zit dat rondom de as valt en de wielen wat extra stabiliteit geeft. dat heeft een diameter van 32mm en je zal dan dus ook een gat van 32 mm in je mftc moetwn maken. de as loopt dan door de onderkant hetgeen er voor dorgt dat je de kleine lade onderin moet opofferen. Da's natuurlijk gewoon een kwestie van keuzes... de breedte van de mftc zorgt er voor dat de kliko wielen enigzins schuren tegen de buitenkant van de kast. im denk dat ik zelf toch ga voor andere wielen met een korte as die km vast zet met PU lijm.
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Aha, as verlijmen met PU-lijm is dus aangewezen? Ook als de as 20mm is en het gat ook 20mm?
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Ik heb bij de Arnhemse dhz winkel de t-track type B gehaald. bij nader inzien geen goede optie. de track is 12mm diep en de buitenste rand van het werkblad is ook 12 mm. als ik daar een sleuf uit frees van 12 mm diep (op 15mm vd bovenkant) frees ik in feite de buitenste lijst doormidden waardoor deze nog maar met 7mm verlijmt zit op de binnenste 18mm plaat. ik ga nu voor de rails uit duitsland, die zijn 11mm diep er blijft dan ee schamele 1mm over, maar dat lijkt me net ff beter.
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
je kunt natujrlijk ook kiezen voor een epoxylijm, zoals hieronder bijvoorbeeld. Je kunt ook een paar extra groeven in de as maken voor extra hechting. ook kan je de as nog verlijmen en daarna van onderuit een gaatje door de bodem in de as-versteviging boren door de as en een zelftappende schroef er in draaien. dan is de as gelijk gefixeerd.zou toch moeten werken, toch..?
http://www.griffon.nl/nl-nl/producten/1000-epoxylijmen-metaal/product/1549-combi-metaal/
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Heeft iemand de salice duw-springsloten al toegepast? zijn 3 voldoende (1 per lade) of heb ik er twee per lade nodig. Ik denk dat ik de opschroefbare deurvanger erbij wil gebruiken.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
ik heb de kliko wielen met de as maar het probleem dat ik er mee heb is dat aan de wielen een plasic stuk zit dat rondom de as valt en de wielen wat extra stabiliteit geeft.
Hoe zitten die wielen eigenlijk vast aan de as?
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Maar een 20mm as in een 20mm gat verlijmen is de normale werkwijze?
Ik denk dat je 2 sloten per lade moet monteren, maar dat is niet erg duidelijk...
 

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Nou ik ben er maar mee aan de slag gegaan en dit is zoals ik het heb gedaan. Ik heb allereerst een gat van 10mm van buiten door alle verstevigingslagen (zie verderop) geboord om precies te kunnen zien waar er wat uitgefreesd moets worden (o.a. aan de binnenzijde)
Aan de binnenzijde voor en achter een plaatje van 18mm met daaroverheen nogmaals een versteviging van 18mm ik heb deze versteviging 7,5 cm hoog gemaakt. het plaatje aan de voorzijde is 7,5x7,5cm achter 5,5x7,5cm.
image.jpg
De as is 20 mm in doorsnee deze heb im gehaald bij de Gamma. voor ongeveer 4,50Euro (per stuk)
image.jpg
Het gat hiervoor heb ik van buitenaf door de wand van 2x12mm en door de versteviging van 18mm gefreesd. ook heb ik de 20mm frees 2mm door laten lopen in de langere versteviging van 18mm.
die heb ik vanuit de bjnnenzijde voorzien van een uitsparing van 32mm (ik had geen 30mm)
image.jpg
jaja, ff de tacker erop (na het verlijmen)
image.jpg
zo dan.

Dan de as van buitenaf in de 20mm uitsparing.
image.jpg

Wieltje erop om te testen... Ik heb nog een 20mm ring nodig tussen wiel en kast maar dat komt wel.

image.jpg
En vastzetten die handel. (het uitstekende ijzeren deel slijp ik er af als alles vast zit)
image.jpg
Het "Piest Pessas"

ik ga de as vastzetten met epoxy, volgens mij gaat dit wel voldoen. Ik hoor graag jullie commentaar.

Ah, voor de oplettende klussert, ik heb de vesteviging 12 mm naar binnen geplaatst zodat het frontje van het laatje dat ik onderin maak er netjes overheen valt.
 
Laatst bewerkt:

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Wannawood, eigenlijk zijn de wielen volgens uw manier goed bevestigd. Zo hoef je de as zelfs niet te lijmen, maar zit het geheel sowieso stevig vast met een bout/moer-verbinding!
Ik had beter ook een eerst een groot gat voorzien, vooraleer ik de platen op elkaar lijmde, frezen dan maar... Ben er nog niet uit hoe ik het nu precies ga doen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.