MFTC van Benchworks

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Ik heb ook nog andere zaken te doen, daarom de vertraging. ;)
En die dominogaten in de lat zijn slechts een probeersel...
Graag jullie mening over het soort materiaal/al dan niet verven,... Ik zou willen verven, maar moet natuurlijk zien dat ik de gaten niet ga vernauwen...
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ben aan het zoeken wat een goede compacte werkbank en heb de tekeningen al een tijdje liggen. Maar hij viel in eerste instantie af omdat ik een trap op moest. Maar nu ik een betere (echte) schuur heb is dit weer een serieuze kandidaat. Kan iemand mij vertellen hoeveel de materialen ongeveer totaal gekost hebben?

Bedankt!
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Beste Evs,

Ik heb de MFT een tijd geleden gemaakt. Ik heb er toen zo'n 250 euro aan uitgegeven. Het duurste waren de ladederails en zo. Ik zal eens kijken wat ik er nog precies van heb. Ik kom er nog later op terug.

mvg

Blazoen
 
Laatst bewerkt:

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Is ie al af?
Want er is weer eens een bedrijf dat Benchworks gekopieerd heeft.
Deze van (Walko geloof ik?) stond op de Bouwbeurs, dus een MFTC kan je tegenwoordig ook kopen:
DSC4568_convb_ErikJansenFotografie.jpg

DSC4522_convb_ErikJansenFotografie.jpg
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
Nog niet af, het werkblad is wel in gebruik, en het bevalt mij super! Ik moet alleen nog een aanslag en liniaal voorzien...
 

Nanno

Nieuw lid
7 apr 2018
1
0
Ik wil de tekening gaan kopen, maar snap niet welk verschil er in Engels UK en US is. Welke gebruikt andere maten dan in Nederland?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Je moet de UK versie hebben, niet de US...

Ik was uit mijn blote hoofd (het is al weer een half jaar geleden) voor materiaal (zonder ladegeleiders, maar met alle materiaal voor de extensietafels) iets van Eur 200 kwijt. En dan nog eens 150 euri voor de Parf dog jig kit om de 96 mm gatenmatrix in het werkblad te boren ;-)
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Festool haalt zijn dozen etc bij Thanos vandaan ;-)

Tanos is een afsplitsing van het oude Festo, dat zelf weer opgesplitst is in Festool en Festo (pneumatica). Alle drie eigendom van dezelfde familie (dwz dat één broer Festo had, maar dat inmiddels verkocht heeft aan AtlasCopco, die dat mss ook alweer doorverkocht heeft, je weet maar nooit).
Tanos produceert systainers en euroboxen en nog veel meer (spuitgietspul), naast de gereedschappenbiz ook voor de medische sector — het is heel raar als je naar de bloedafname gaat en daar zie je dan een systainer die heel erg doet denken aan de eigen werkplaats…
Protool was een Tsechische fabriek die ook eigendom was van de Festo-familie, maar ondertussen opgegaan is in Festool (de productielokatie is er nog). Festool is een middelgrote speler op de gereedschappenmarkt, met een jaarlijkse omzet van ongeveer een kwart miljard euro. Ze schijnen wel de ambitie te hebben om te groeien (expansie op de Amerikaanse markt, aankoop van SawStop), wat mss nog wat interessante nwe producten kan opleveren.

Thanos is de bad guy in een serie Marvel-films en comics.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.