Tuintafel - geschikte houtsoorten

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
De zomer staat weer voor de deur, en ik heb nog steeds geen tuintafel! De oplossing ligt hier op het forum natuurlijk voor de hand, dus dat wil ik gaan oppakken.

Qua houtsoorten weet ik dat geschikt zijn voor buiten: douglas, eiken, (verduurzaamd) vuren, kortom, alles wat je bij de gemiddelde "tuinhoutwinkel" vindt. Ik heb mooie voorbeelden op dit forum gezien gemaakt van padoek en robinia (acacia?). Teak is natuurlijk mooi, maar niet te vinden, en waarschijnlijk onbetaalbaar.

Wat is wat jullie betreft de meest geschikte houtsoort om een tafel voor buiten van te maken?
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Teak is voorlopig nog goed te vinden, prijskaartje is een ander paar mouwen.

Iroko en padoek kunnen ook als duurzame houtsoorten naar voren worden geschoven.

Bert
 
A

Athanor

Guest
Gewoon Robinia, (Pseudo Acacia) gebruiken, zoals ik voor mijn tuinmeubilair heb gebruikt. Ik heb dit bij Inlands Hout gekocht, maar volgens mij heeft de Drentse Fijnhouthandel ook regelmatig Robinia op voorraad.


Fons
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Dank voor jullie antwoorden. Athanor, ik heb met veel bewondering je draadje over jouw tuintafel bekeken! Mijne wordt iets minder fancy denk ik, maar ik denk dat robinia wel een goede optie is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.