Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Een aantal schalen

Een aantal schalen

Goedenavond forummers,

De laatste dagen wat schaaltjes gedraaid en nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening ;-)

Schaal van gouden regen. Uiteen splitsing gedraaid. Bij het zagen van de boom bleek er een mierenvolk te huizen in deze splitsing. Die moesten dus verhuizen ;-)
    16 cm diameter en ongeveer 7 cm hoog. Afgewerkt met walnootolie.

DSCN0725.jpg

DSCN0726.jpg

DSCN0728.jpg

DSCN0729.jpg

Schaal uit Libanon Ceder. Dit stuk hout is ook een splitsing. Komt van een tak die verleden jaar uit één van de grootste Libanon Ceders in Nederland is gewaaid.
    Diameter is 23 cm en de hoogte is ongeveer 5 centimeter. Afgewerkt met Danish Oil.

DSCN0706.jpg

DSCN0708.jpg

DSCN0709.jpg

Met vriendelijke groet,

Rene

Wat een prachtige schaaltjes!! Beide echt bijzonder vind ik (ben geen houtdraaier!!) hoe je de schalen uit het hout gehaald hebt.

jaap

De eerste schaal vind ik mooi vanwege het feit dat je door bent gegaan ondanks de crack, dat maakt de schaal compleet uniek. Ik zou hem zo thuis neerzetten.

De 2e is qua vorm heel erg mooi vooral en heeft een prachtige nerftekening.

Prachtige schaal van Libanon ceder. Met die scheur in de gouden regen zou ik persoonlijk nog wat doen.

Bij de eerste schaal heb je gekozen voor een geklemde voet als bevestiging op de draaibank. Prima natuurlijk:zo combineer je veiligheid aan het maximaal haalbare resultaat.
    De tweede schaal boeit mij echt: je combineert twee stijlmotieven
    , namelijk een scherpe rand met golf in de rand die een vloeiende verbinding maakt met de binnenkant. Een mooie en spannende vinding.
    Ben benieuwd naar de onderzijde. Ook keurig afgewerkt?
    Laat die maar zien in de Hanzehal van Zutphen op 27 september!
    Proficiat vr.gr. Jan pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Rene,
    Mooie schalen. De Libanon Ceder is bijzonder mooi qua structuur en zeker mooi van vorm.
    Het lijstvormje bovenaan de
    Libanon Ceder schaal spreekt me enorm aan.
    Wat de gouden regen schaal betreft zou ik net zoals Jan Pranger zegt nog iets mee gaan doen.
    Ik denk bijvoorbeeld aan de diagonaal ritsen.
    Zeker een dikke pluim en waardering van me.

Mooie goudenregen schaal. Ik zou de binnenrand van deze schaal iets scherper laten. Ik weet niet of ik dit blok uitgehold had. Veiligheid hè en als je al een keer wat om je oren hebt gekregen wordt je wel voorzichtiger. Maar dit is een opmerking over een blok dat ik niet gezien heb.
    De tweede schaal is een hele mooie vorm. Jan pranger gaf al aan dat je twee stijlen combineerde. Zo houden we verschillen. En krijgen we geen eenheidsworst.

Ik vind de Libanon ceder schaal erg mooi.
    Het hout heeft ook een heel mooie tekening, en ook ik vind de randafwerking heel mooi.

Nu ik de goudenregenschaal op mijn pc bekijk moet ik mijn kritiek op de rand terugnemen ik zag het op mijn tablet niet juist.

Ik vind de cederschaal erg mooi! Het hout zelf maar ook de rand, al had ik die zelf precies andersom gedaan. Met de scherpe hoek aan de binnenkant... maar dat is geneuzel in de marge... :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Forum Rechten