Moeder- en vaderdag cadeau

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Het is een beetje laat om er aan te beginnen, maar helaas had ik niet eerder te tijd om te beginnen.
Gezien wij (de dochters en zonen van het gezin) nooit weten wat we "moeten" geven voor moeder en vaderdag en bijna elk jaar weer hetzelfde geven, een zak met Engelse drop en wat kaartenspulletjes, hebben we voor dit jaar besloten dat ik zorg voor een leuk cadeau waar mijn ouders wat aan hebben.

Mijn ouders hebben sinds kort een nieuwe tuinset zwart met graywash hout.
Ik zat een beetje op internet te kijken naar een leuk idee tot ik een steigerhouten tafel met een vuurschaal in het midden tegenkwam.
geweldig dacht ik, die ga ik maken!
Eerste opzet gemaakt in sketchup:
ontwerp tuinafel.png
Vanochtend op tijd in de auto gestapt om bij de lokale houtboer steigerplanken te gaan halen, zijn natuurlijk de gebruikte steigerplanken op.. GGGMMPPFF
Dan maar een paar nieuwe meenemen en door naar de ijzerwarenhandel voor voldraad torx schroeven en schuurpier (de greywash vergeten...)
na een dagje zagen pas meten schroeven en begin van schuren is dit het resultaat:

20150509_125120000_iOS.jpg
Van de bouw ben ik vergeten foto's te maken, ik wil er nog meer gaan maken voor verkoop, dan zal ik het bouwtraject ook vastleggen op de gevoelige plaat.

komende donderdag word hij met schuurpapier 60 afgeschuurd en daarna behandeld met greywash om de wat oudere look te krijgen.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Bedankt, ik heb geen idee hoe warm het word, onder de schaal zit een standaard gelast, die rust op een plank en het gat is enkele millimeters groter zodat als de tafel eenmaal staat de schaal zo neergezet kan worden dat deze nergens het blad raakt, hiermee hoop ik het meeste risico te hebben weggenomen, indien nodig kan ik altijd de scherpe rand met een afrondfrees wegfrezen zodat er wat ruimte ontstaat.

Als het volgend weekend lekker warm is s'avonds zal ik eens vragen of ze hem willen testen een emmer water is zo gepakt net als een brandblusser.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.