Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Moeder- en vaderdag cadeau

Het is een beetje laat om er aan te beginnen, maar helaas had ik niet eerder te tijd om te beginnen.
    Gezien wij (de dochters en zonen van het gezin) nooit weten wat we "moeten" geven voor moeder en vaderdag en bijna elk jaar weer hetzelfde geven, een zak met Engelse drop en wat kaartenspulletjes, hebben we voor dit jaar besloten dat ik zorg voor een leuk cadeau waar mijn ouders wat aan hebben.

Mijn ouders hebben sinds kort een nieuwe tuinset zwart met graywash hout.
    Ik zat een beetje op internet te kijken naar een leuk idee tot ik een steigerhouten tafel met een vuurschaal in het midden tegenkwam.
    geweldig dacht ik, die ga ik maken!
    Eerste opzet gemaakt in sketchup:
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      ontwerp tuinafel.png
Bekeken:   259
Grootte:   15,2 KB
ID:        30311
    Vanochtend op tijd in de auto gestapt om bij de lokale houtboer steigerplanken te gaan halen, zijn natuurlijk de gebruikte steigerplanken op.. GGGMMPPFF
    Dan maar een paar nieuwe meenemen en door naar de ijzerwarenhandel voor voldraad torx schroeven en schuurpier (de greywash vergeten...)
    na een dagje zagen pas meten schroeven en begin van schuren is dit het resultaat:

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20150509_125120000_iOS.jpg
Bekeken:   260
Grootte:   83,3 KB
ID:        30312
    Van de bouw ben ik vergeten foto's te maken, ik wil er nog meer gaan maken voor verkoop, dan zal ik het bouwtraject ook vastleggen op de gevoelige plaat.

komende donderdag word hij met schuurpapier 60 afgeschuurd en daarna behandeld met greywash om de wat oudere look te krijgen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Leuk idee en mooi uitgevoerd. Hoe heet wordt de rand van de schaal?
    Dit ivm inbranden.

Groet,
    Jan

Bedankt, ik heb geen idee hoe warm het word, onder de schaal zit een standaard gelast, die rust op een plank en het gat is enkele millimeters groter zodat als de tafel eenmaal staat de schaal zo neergezet kan worden dat deze nergens het blad raakt, hiermee hoop ik het meeste risico te hebben weggenomen, indien nodig kan ik altijd de scherpe rand met een afrondfrees wegfrezen zodat er wat ruimte ontstaat.

Als het volgend weekend lekker warm is s'avonds zal ik eens vragen of ze hem willen testen een emmer water is zo gepakt net als een brandblusser.

Ziet er goed uit! Kleine aanvulling, je kan beter zand nemen dan water om de boel te blussen indien nodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door usernaamvergeten Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit! Kleine aanvulling, je kan beter zand nemen dan water om de boel te blussen indien nodig.
    Goeie tip, bedankt!

Forum Rechten