Gereedschap kopen in Japan

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Beste forum leden, ik heb het genoegen naar Japan te mogen reizen en te genieten van deze wonderlijke cultuur.
Nu zou ik graag wat gereedschap kopen (mn zagen en schaven).

Ik reis van Tokyo, Matsumoto naar Kyoto (en zal ook enkele andere uitstappen maken).

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Zijn er (betaalbare) winkels/ateliers of misschien zelfs bouwmarkten (misschien in Matsumoto)?


Misschien dat ik deze ook maar moet bestellen ;) (heb de passende accu's al) http://www.amazon.co.jp/gp/product/...&pf_rd_t=101&pf_rd_p=155416529&pf_rd_i=489986
 

kodama

Actieve deelnemer
Michiel,
Eén van de betere winkels voor handgereedschap is Hokuto Pro-shop. Zij hebben een uitgebreide keuze aan handgereedschap van de meest gerenommeerde smeden. Alhoewel je gemakkelijk hier in Europa ook Japans handgereedschap kan vinden is de kwaliteit ervan meestal matig of laag. Handgereedschap van hoge kwaliteit is veel moeilijker te bekomen omdat dit vaak op bestelling wordt gemaakt of slechts via vaste verkopers wordt aangeboden.
De communicatie kan misschien moeizaam en traag verlopen door de taal-barière. Ik kan je ook doorverwijzen naar Suzuki-san, zij weet erg veel over gereedschap en kan de praktische zaken voor je afhandelen. Een bestelling plaatsen en zorgen dat je deze in Japan kan ophalen. Zo vermijd je de douane kosten en btw van het verzenden. Ik kan hier nog eindeloos veel over vertellen maar het is gemakkelijker als je specifiek verteld wat je zoekt zo kan ik een gerichter antwoord geven.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden maar dan moet ik beter weten wat je juist zoekt.
 
Laatst bewerkt:

Michielw

Actieve deelnemer
16 sep 2012
27
0
Groningen
Dat is wel een flink eind vanuit centraal Tokyo.

Ik ben niet specifiek opzoek, wil eerlijk gezegd lekker rond neuzen en wat gereedschappen mee nemen.
Ik zou sowieso een mooie hamer willen (8-hoekig), twee of drie 'basis' schaven, mocht je tips hebben hoor ik die graag.

Dacht aan een voorloper, blokschaaf en misschien een mooie sponningschaaf. Wat zagen ;). Eventueel wat aftekenspul, misschien een rasp (heb er al wat van en vind ze geweldig). En als ik een mooi beiteltje tegen kom verdwijnt die misschien ook wel in mijn tas...
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik ben in 2013 zelf op vakantie geweest in Japan, en zoals vrouwen op vakantie alle kledingzaken aflopen, kan ik geen bouwmarkt voorbijlopen/rijden op vakantie:D
Ook maak ik vaak wel foto`s van de gereedschappen in de winkels.
Ik had ook wat foto`s gemaakt, van zagen en beitels met prijzen erbij maar die kan ik nergens meer vinden.:mad:


Die Hitachi; Megamindy in hoogsteigen persoon :)))
Makita`s hadden ze daar in 5 kleuren, blauw, groen, roze, zwart en wit.
2znvc6c.jpg

Dit was in een Sikuchi Homecenter in Yokohama
21blm5k.jpg


Bouwmarkten worden in Japan meestal aangeduid als Homecenter.
Waar ze dan ook alles voor thuis verkopen, van wasmanden en diervoeder tot het dhz asortiment zoals wij dat kennen.

Homac is ook een keten die je veel ziet
5qvd4.jpg

v3hf7m.jpg

Net als Komeri
14vkww0.jpg

Home`s was in Yokohama, was ook een mooie zaak.
vmszlh.jpg

Joyful Honda was de meest uitgebreide http://blog.japantimes.co.jp/yen-fo...-and-the-rise-of-the-car-centric-home-center/
http://www.joyfulhonda.com/english/e-guide.htm
STORE LOCATIONS:
Home center / arakawaoki, yachiyo, koga, satte, ichihara, kimitsu, chiba, moriya, tomisato, hitachinaka, nitta, chiba newtown, utsunomiya, tokyo mizuho, gunma chiyoda
Exterior center / arakawaoki, yachiyo, koga, satte, ichihara, kimitsu, moriya, hitachinaka, nitta, chiba newtown, utsunomiya, tokyo mizuho, gunma chiyoda
Pet center / arakawaoki, yachiyo, ichihara, moriya, koga, satte, kimitsu, tomisato, hitachinaka, nitta, chiba newtown, utsunomiya, tokyo mizuho, gunma chiyoda
De binnenkant van Joyful Honda:
ojgobd.jpg

ncfurs.jpg
 
Laatst bewerkt:

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik had ook wat foto`s gemaakt, van zagen en beitels met prijzen erbij maar die kan ik nergens meer vinden.:mad:
Ik heb ze gevonden ze stonden op een andere computer:p
Boortjes

Zagen, het begrip "japanse zaag" kennen ze daar niet echt, dat is daar gewoon een zaag;)

Beitels

Nog wat zaagjes





Als je een beetje inzoomt, dan kun je de prijzen wel zien en omrekenen hoeveel het in € is http://www.wisselkoers.nl/japanse_yen
 
Laatst bewerkt:

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Tijd om een vakantie te plannen, ik heb een paar zaagjes nodig, en als die prijsconversie klopt dan kan dat al bijna uit :D
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
ik heb een paar zaagjes nodig, en als die prijsconversie klopt dan kan dat al bijna uit :D
Ok nog een fotootje

Zo,n Silky Bigboy 360 werd daar verkocht voor 3280 yen, dat is €24.
In NL worden ze verkocht voor €65
Of zo`n Silky Pocketboy 130 http://www.silky-europe.com/webshop...en-en-parketwerk/silky-handzagen0/1/KSI534013
Dat zijn leuke inklapbare snoeizaagjes of voor op kamperen/vakantie, kost daar 1380 yen/€13
Hier €35/40........., voor €13 kun je nog een keer zo`n hebbeding meenemen, en dat heb ik dus ook gedaan;)

Ook heb ik nog een stokzaag meegenomen, dat is een japanse zaag op een telescopisch uitschuifbare stok voor bomen snoeien.
Die van mij was uitschuifbaar tot 490cm, ingeschoven was hij 200cm http://www.silky-europe.com/webshop/tuin-_-park/snoeiwerk/silky-handzagen/1/KSI017839N
Omgerekend was dit €90, in NL minimaal €220....
Meenemen in het vliegtuig was natuurlijk wel een beetje omslachtig, daarvoor heb ik de zaag van de telescopische stok afgehaald.
De zaag (samen met een reserve zaag) ging in de koffer, en de stok ging als "odd sized baggage" mee met de ruimbagage, dat kostte niets extra.

Ik vloog met Emirates vanaf Schiphol met een tussenstop in Dubai.
Normaal was die prijs toen €±600, maar voor €±660 kon ik een paar dagen blijven in Dubai en dan de vlucht naar Tokio nemen, dus dat heb ik maar gedaan:cool:
Dubai moet je ook een keer gezien hebben vind ik:p
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Net even gekeken voor eind Juni.
Retourvlucht van Schiphol naar Tokyo, €581 met overstap in Frankfurt.
Geen geld, daar kun je de benzine niet voor kopen als je met de auto gaat:confused:;)
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Deze bedoel je ?

Geen idee van het merk hoor, zoveel verstand van Japanse beitels heb ik ook niet............
Maar op die bovenste rij staan prijzen van 1980 yen=€14,70, 2280 yen=€17, en die bredere rechtsboven zijn 2480=€18,40, 2680=€20, 2980=€22
Middelste rij van links naar rechts: 1680 yen=€12,50, 1980=€14,70, 2080=€15,50, 2180=€16,20 2280 yen=€17,
De onderste rij is 980yen=€7,30
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ja bedankt voor de verduidelijking. Tim gaat met de Scouting naar Japan.......Ik hoop hem zo gek te krijgen naar een bouwmarkt te gaan en er één uit de middelste rij mee te brengen. Gewoon omdat het kan :)
hg Hugo
 
G

goedklusgereedschap

Guest
Ongelovelijk, wat een prijsverschil! Enig idee hoe het kan dat er producten voor 40€ lager in de schappen liggen daar?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.