Ervaringen met de CMT900 universele boormal

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Hallo allemaal,

Is er iemand hier die ervaring heeft met de CMT900 universele boormal?

Ik ben op zoek naar een mal waarmee ik betrouwbaar & goed volgens het 32mm systeem 5mm gaten kan boren.
Maar ik vind 300 euro ook wel wat veel geld voor iets wat alleen kan.
Dus wat ik mij af vraag of je met deze mal bijv. ook potscharnieren kan infrezen?
Of heeft de mal evt. nog andere handigheden?

CMT is helaas niet heel sterk in documentatie & demo-filmpjes. Dus ik weet niet of ik nu alle handigheden in de mal gevonden heb :) .
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Oh! Dank je! Wist ik niet :eek: .
Ga ik induiken :) .
De ofa wordt het niet iig. Heb al een of1010 en festool rails. Om dan een Bosch systeem er naast te gaan gebruiken. Dat werkt niet.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik heb de boormal van kreg:

9412903.jpg


Werkt super en goedkoop: 41 euro

http://www.kreg-shop.nl/products-page/kreg-jigs-boormal/
 

kristiaan

Actieve deelnemer
10 okt 2013
37
0
Oh! Dank je! Wist ik niet :eek: .
Ga ik induiken :) .
De ofa wordt het niet iig. Heb al een of1010 en festool rails. Om dan een Bosch systeem er naast te gaan gebruiken. Dat werkt niet.

Die Bosch railgeleider is bij mijn weten ook compatibel met festool rails en OF1010 bovenfrezen.
Ik denk zelfs dat je die fijner/makkelijker kan afstellen/aanpassen dan de standaard OF1010 railgeleider
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Die Bosch railgeleider is bij mijn weten ook compatibel met festool rails en OF1010 bovenfrezen.
Ik denk zelfs dat je die fijner/makkelijker kan afstellen/aanpassen dan de standaard OF1010 railgeleider

De Bosch railgeleider zelf past inderdaad op Bosch/Mafell rails en op Festool/Makita rails. Ik weet niet of het RA32 hulpstuk om gaten op 32 mm te boren ook werkt op de festool-rails

In de Bosch railgeleider zijn gaten voorzien voor de Bosch-frezen en voor Festool OF1010 EBQ, Mafell LO 050E, Dewalt DW621 en DW 26203 en Makita RP1110 en Makita RP 0900
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Het is de FKP900 geworden.
Dank jullie wel voor het meedenken!
De Kreg is overigens ook een erg mooie. Zelf maken durf ik niet.
Ik ken mijn precisie ;) . Daarom heb ik juist dit soort tools nodig, haha.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Slim! Maareh, een MFT aanschaffen als 32mm systeem krijg ik niet verkocht aan mijn vrouw :p .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.