Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Aanschaf schroefmachine

Op dit moment heb ik een Makita DDF458 en die gebruik ik voor het boren en schroeven en moet dus elke keer wisselen van boor naar bit en weer terug en dit vind ik niet handig en voor het schroeven is die eigenlijk wat aan de zware kant en ben daarom aan het kijken naar een schroefmachine erbij.
    Omdat ik al wat gereedschap heb van Makita en dit goed bevalt was mijn keuze eerst daarop gevallen maar na een bezoekje aan een gereedschap zaak hier in de buurt is die eigenlijk afgevallen omdat die niet lekker in de hand ligt zoals ik gewend ben van Makita, hij ligt niet in balans zeg maar en volgens de verkoper was het ook niet een super machine.

Nu is de keuze gevallen op Festool maar nu alleen welke ze hebben 2 modellen de CXS en de TXS allebei liggen ze lekker in de hand maar toch heel verschillend.

De vraag is waarom voor de CXS of TXS kiezen, wie heeft er ervaring met deze machines?
    Of een idee voor nog een ander merk of type machine.

Ik heb beide machines.
    CXS is compacter/kleiner en de C-vorm hou je anders vast dan het T model, maar dat is persoonlijk.
    CXS heeft een fijne bitopberghouder voor 4 bits die er niet uitvallen!
    CXS heeft betere broekbeugel.
    Ze zijn verder technisch hetzelfde en uitermate geschikt voor het fijne boor- en schroefwerk.

Als ik dit lees zou de CXS een betere keus zijn dan de TXS.
    De juiste bitjes bij de hand hebben is ook wel handig, nu heb ik ze in een doosje bij in de koffer.

De grip blijft persoonlijk.
    Hieronder nog een afbeelding van de verschillende grip. De CXS houdt je hoger vast dan de TXS.
    Hierdoor is de CXS niet altijd korter dan de TXS.

Heb je ook een slagschroevendraaier overwogen in plaats van een "gewone" accuschroefmachine ?

Wellicht in een iets lager segment een optie vandaag bij de ibood: http://www.ibood.com/home-living-nl/...endraaier.html

Nou ja lager segment, Bosch blauw is ook gen rotzooi natuurlijk.

Dat is inderdaad een mooi compact setje, en daar zit ook een slagschroevendraaier bij.
    €200 voor een 10,8 V Lion accu boormachine + slagschroevendraaier is ook geen geld natuurlijk.
    Voor zo`n klein ding heeft hij nog aardig wat koppel

Technische gegevens
    Onbelast toerental 0 – 2.600 min-1
    Gewicht incl. accu 1,0 kg
    Draaimoment, max. (harde schroefverbinding) 105 Nm
    Nominaal aantal slagen 0 – 3.100 min-1
    Accuspanning 10,8 V
    Gereedschapsopname 1/4" binnenzeskant
    Schroefdiameter Schroef-Ø M4-M12

let bij ibood ff op de lever termijn en of het wel om een nederlands model gaat. daar willen ze nog wel eens mee rommelen. verder een goede en betrouwbare site en een mooi setje, ik wilde de link hier ook al gaan plaatsen:P

Ik heb de 10.8v comboset van Dewalt (DCZ211S2R)

Gekocht in eerste instantie "voor erbij" zodat ik niet elke keer de 18v hoef te pakken.
    Echter ligt de 18v al zo'n beetje de hele verbouwing letterlijk stof te happen in de koffer.
    Accu's gaan verdomd lang mee, gewicht is top! Slagschroevendraaier is bijzonder krachtig (wel een takke-herrie).
    Alleen als ik wat grover schroefwerk moet doen (bult 6x100 wegdraaien etc) pak ik de 18v er nog bij.
    Al krijgt die Dewalt ze er ook vrij eenvoudig in (alleen trek je dan met 50st de accu wel leeg).

voor 210,- incl te vinden.

Ik heb diezelfde 10.8V set van Makita intussen zo'n 6 jaar en in die tussentijd heb ik een complete woonark va binnen van alle gipsplaten voorzien, complete tuinvlonder gebouwd en een vlot en nog steeds is dat mijn dagelijks gebruik machine setje.
    Zwaar genoeg en af en toe een nieuwe accu erbij en ze bevallen nog steeds prima. nooit zwaarder nodig gehad. Het grootste voordel is dat de mchines lekker in de hand liggen, niet te zwaar zijn en idd gewoon achtelijk lang met een accu lading doen.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Forum Rechten