Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Advies aanschaf boormachine 220v

Dag!
    Ik zoek een boor, goede kwaliteit,220v,spanhals-Ø van 43 mm.
    Soft start,regelbaar toerental,eventueel meet 2 of meer mechanische "versnellingen",snelspankop,links&rechts draaiend.
    Hij is bedoelt voor lichter boorwerk in hout en metaal.

Wie heeft er ervaring en suggesties?
    Laatst gewijzigd door Speed; 06-05-15 om 06:45.

Ongeveer elke boormachine boven de 100 euro voldoet hieraan....

Nou,was het maar zo makkelijk voor mij!
    Uit gebruikers ervaringen op www weet ik,dat er ook kaf onder het koren zit.
    Ook bij de gerenommeerde merken helaas!
    Vandaar deze vraag hier.

Ik ben zelf fan van metabo voor wat betreft de klopboormachines. Neem er wel een met een metalen voorhuis. Deze machines kunnen links om met veel meer kracht schroeven eruit draaien. Maar waarom je een softstart wil is mij niet duidelijk. De zwaarste standaard boormachines zijn een 1000 watt ruim binnen het gebied waar geen problemen met aanloopstromen te verwachten zijn.

Wim,softstart geeft mi een mogelijkheid tot een meer precies boren bij de aanzet.Ik zoek echt een machine zonder de klop functie.
    Wat bedoel je met een "metalen voorhuis"?

Festool heeft een fijne machine!

De Festool DR 18/4 E FFP-Plus bedoel je?
    Inderdaad een fijne machine, wel wat zwaar en kost €390 incl. BTW.
    Heeft een led lamp en spindelblokkering om snel boortjes in de snelspanboorkop te plaatsen.
    Centrotec kop is ook erg handig.

Waarom zoveel uitgeven voor een simpele boormachine? Gewoon een goede Makita heeft alle gevraagde eigenschappen voor een fractie van de prijs.

Wat wil je precies gaan boren? Voor 'minder zwaar boorwerk' denk ik niet gelijk aan 2 versnellingen, namelijk. Bij minder zwaar boorwerk heb ik een Bosch GBM10-RE, of een Makita 6413 in gedachten - gewoon een boormaschine, zonder kloppen, links- en rechts en variabel toerental. Die boren in hout, met speedboren zo tot 20 mm, of een klein gaatke in metaal. Er bestaat trouwens ook een Bosch GBM10-2 RE, met versnellingen. En blauwe Bosch is lang niet slecht....

Voor zwaar boorwerk (25 mm in staal, of 30 mm in Azobe) heb ik een gebruikte AEG gekocht op marktplaats met 2 versnellingen en 900W. Ja, daar zit ook een klopfunctie in, maar op dat gewicht maakt dat niet meer uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speed Bekijk Berichten
    Wim,softstart geeft mi een mogelijkheid tot een meer precies boren bij de aanzet.Ik zoek echt een machine zonder de klop functie.
    Wat bedoel je met een "metalen voorhuis"?
    Je hebt machines die zijn opgebouwd uit twee gespiegelde halve delen. Je hebt ze ook waar het voorhuis van aluminium is. Dit is de betere kwaliteit. Er zijn inmiddels een behoorlijk aantal modellen die modern vormgegeven zijn en een variant van de standaard modellen zijn. Waar het om gaat dat lagers in een metalen behuizing kwalitatief beter zijn ook kan de warmte beter weg in metaal. Softstart is bij mij niet meteen starten met het volle vermogen. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het langzaam draaien van de machine om een schroef erin te draaien. Let op hoe dit bereikt word. Volledig elektronisch in het beste. Succes.

Forum Rechten