lagervet voor zaagwielen

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Tsja, maar als werkbank al bestaande lagers wil gebruiken... Werkbank, heb je gecontroleerd of de lagers nog goed zijn? Dat wil zeggen, geen putjes in de kogeltjes etc? Als dat het geval is zou je goedkoop een nieuw setje lagers kunnen monteren. Voor het verversen van het vet in bestaande lagers gebruik ik lithiumvet. Wordt ook wel als kogellagervet verkocht. Voor de fiets ben ik meestal lui en gebruik ik gewoon montagevet wat ik een beetje verdun met wat kettingsmeer, maar da's vast niet aan te raden voor deze lagers :)
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
De kogel kan ik niet zien. Het zijn kantelkogellagers die aan één zijde dicht zijn, diameter 72mm. Ik vermoed dat deze niet zo goedkoop zijn en dit maal 4 stuks... Ik heb ze uitgewassen met een vetoplosmiddel en droog draaien ze soepel en voor wat ik ze hobbymatig gebruik, wens ik liever te investeren in een pot degelijk vet... vandaar mijn vraag: welk vet het best is.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Lage toerentallen, lage belasting, geen lange looptijden. Wat Chevy66 zegt...

Ik zou kogellagervet voor fietswielen (bijvoorbeeld Cyclon teflonvet) gebruiken - ik heb er op fietsen hele goeie ervaringen mee, en het is goed verkrijgbaar in kleine hoeveelheden. Die keuze wordt dus vooral bepaald door verkrijgbaarheid...
 

tuoh

Oud hout
Elke deftige gereedschapswinkel heeft dat wel, ook winkels voor autoparts en garageuitrusting, zaken die elektrische motoren en aandrijfriemen verkopen, verkopers van landbouwwerktuigen, etc.. keuze zat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.