Houtbewerkersforum op OPEN DAG HOUT zondag 25 april!

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste forumlezers,

We hebben het voor elkaar gekregen. Uw Houtbewerkersforum is live aanwezig op de OPEN DAG HOUT zondag 25 april in Drachten. Kor (kies voor hout) heeft 20 meter tafel geregeld!!! om onze spullen op te kunnen zetten.
De bezetting bestaat in ieder geval uit: Kor (kies voor hout), Jan Pranger, Jan van Dijk, Roeland Brekelmans, Fons (Athanor), Rick Koorman, Bas(hemski) en Jaap (zo veel mogelijk de namen zoals op het forum bekend zijn) maar iedereen is uiteraard van harte welkom, zowel voor als achter de tafel :lol:
Als je nog wat moois hebt om te laten zien of te bespreken, neem het dan mee. Het lijkt ons geweldig om een dagje met houtbewerkers door te brengen.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo

ik ben erg benieuwd hoe de open dag hout 2010 zal zijn. tot op heden was ik hier nog niet eerder geweest. hopelijk tot morgen!!!!

rick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik ga nu weg richting Drachten. Ik heb er zin in.
Die "zonsopgang" is van mij. Kom hem maar bekijken!
Veel plezier vandaag.
vr.gr.
Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
vanmorgen ben ik even wezen kijken in drachten. het was erg leuk! de stand van het forum was goed herkenbaar want de mannen daar hadden mooie shirts aan!
ook leuk was het om de gezichten te zien die bij de hierzo bekende namen horen.
ik was mijn camera vergeten, maar ik zag Jaap met een camera lopen en ik neem aan dat binnenkort de foto's hier wel zullen verschijnen.
Bas
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
We hebben een prachtige dag gehad met ons forum op de Open Dag Hout in Drachten!
Kor had onwijs veel tafelruimte geregeld (ver over de 20 m) maar gelukkig hadden we ook genoeg spullen om e.e.a. een beetje leuk aan te kleden! Hele aardige forumleden ontmoet en ook opvallend hoeveel mensen ons nog niet kennen.
Hieronder alvast van foto's van onze forum presentatie.

jaap

van lnr Rick, Haijo, Fons en verderop Kor

Haijo tussen zijn hout

Roelof Brekelmans in actie

Fons (Athanor) legt een bezoeker zijn scary sharp methode uit

Jan Pranger met zijn prachtige draaiwerk

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Hallo houtliefhebbers,

Ik heb vandaag een prachtige dag gehad in Drachten bij de Open dag Hout :!:

Bijzonder aangenaam om kennis te maken met verschillende forumleden en uit te wisselen over onze passie! Kor en Jaap hebben het zo georganiseerd, dat ons houtbewerkersforum op uitstekende manier voor het daglicht kon worden gebracht! Jaap had zelfs een uniforme outfit voor de standbemanning geregeld, zodat we er zeer representatief bij stonden. Hulde en dank!!!

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo forumleden,

wat was het een fantastische dag gisteren!!! ik heb zoveel mensen gesproken en mooie dingen gezien dat ik er niet van kon slapen. ik vond het enorm leuk om eens de mensen achter de namen te ontmoeten. er zijn weer veel goede ideeen geopperd. veel mensen waren enthousiast over het forum en zouden gaan kijken. hopelijk binnenkort dus weer meer forumleden en dus weer meer kennis aan boord. misschien ergens in oktober weer zoiets??

rick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers.
Door het mooie weer misschien wel wat minder bezoekers, maar wel 800 duidelijk geinteresseerde houtvrienden/houtvriendinnen.
Wat opviel is de interesse in en waardering voor andermans "houtwerk".
Mensen die zich met hart en ziel verdiepen in en bezig zijn met hout.
De bezoekers kwamen overal vandaan.
Er waren zelfs een poar Grönningers in Fraislaand.
Trouwens zelf nog leuk verkocht en als klap op de vuurpijl een uitnodiging gekregen om te komen exposeren op de kunstmarkt in Bergen (NH).
Bleek dat de organisator samen met zijn vrouw dit soort bijeenkomsten spot om de kunstmarkt te vullen en te verversen. In ieder geval aangenaam verrast.
Het mooiste vind ik nog, dat forumleden een gezicht en stemgeluid kregen; zo ineens staat Woodpecker voor je neus en praat je over omkeer draaiwerk.
Op naar de volgende houtdag of forumdag woodworking.nl
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Misschien dat het dan centraler georganiseerd kan worden, zodat de mensen uit Zuid Holland niet tever hoeven te reizen.......misschien in de buurt van Utrecht.
 

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Klinkt mij allemaal goed, maar Utrecht ligt in het midden van Nederland............msschien de Jaarbeurshallen.
 
A

Athanor

Guest
En ik maar denken dat dergelijke "flinke mannen" zonder probleem even naar Drachten rijden voor hun passie. :shock: Wij Noorderlingen gaan fluitend even voor onze hobby naar de randstad hoor! :cool:

Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Fons, ik ga niet zo gauw fluitend naar de randstad. Op de terugreis fluit ik wel :lol:

maar als er wat te doen is met hout en aardige forumleden wil ik graag een uitzondering maken.


jaap
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ik vond het tof dat het in de buurt was. Erg leuk om forumleden te ontmoeten.
We zijn natuurlijk een beetje afhankelijk van waar een beurs is, Maar ik vond het een heel goed initiatief om samen op een beurs te staan.
Erg mooi om reacties van mensen te zien wat we precies zijn, en de positieve verbazing dat we als niet commerciële instelling op de beurs staan. Dus ik denk dat we dat zeker vaker kunnen doen, waar dan ook in Nederland.
 
A

Athanor

Guest
jaap zei:
@Fons, ik ga niet zo gauw fluitend naar de randstad. Op de terugreis fluit ik wel :lol:

jaap
Aha, ik denk altijd dat de dakrails van mijn auto dat geluid maken als ik terugrij naar Fryslan, maar dan ben jij het die nog sneller naar huis wil :lol:

Fons
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Hoi houtwurmen!
Ik had het even druk met nog belangrijker dingen dan hout ;) .
Maar hierbij nog een paar plaatjes van een onvergetelijke dag.
Wat mooi om met zoveel gelijkgestemden te zijn en "op niveau" te kunnen praten.
Wat een creativiteit van niet alleen het forum, maar over de hele hal.
Zelfs met 12 jaar (Merle) al besmet zijn met het houtvirus! Zij heeft zelfs het jeugdjournaal gehaald. Volgende keer komen wij vast op SBS 6 :) .
Dank aan iedereen, die met zoveel enthousiasme langskwam bij de grootste stand van de Open Dag Hout. Een evenement om de volgende keer weer bij te zijn wat mij betreft, ook al wordt het in Vlissingen gehouden.

Groet,

Kor


Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.