Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

afronden van concave regels

Mooi, ik geniet van je filmpjes.

Fijn om te horen!

Hier nog wat foto's van het schaafje

DSC04460.jpg

DSC04459.jpg

Prachtig om te zien wat je met eigen gemaakt gereedschap kan maken. lijkt me een genot om mee te werken.
    zoals Nico hierboven al aangaf. je hebt fans.

Inderdaad, hier nog een fan! Geweldig hoe je al die authentieke gereedschappen gebruikt, maakt en onderhoud, en wat je ermee doet! Ga hiermee door! :-)

Hier ook een fan
    Super die eigen gemaakte gereedschappen
    Mvg Leroy

Elke keer weer verbaast over je vakmanschap.

Fantastische reeks!

Kun je voor dit soort schaven nog aan nieuwe schaafmessen geraken ?

groeten,
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu

Dat is weer een mooi stukje werk Caspar. En trots als ik ben op onze knappe landgenoot had ik de link gepost op het forum van woodcentral. En nu vraagt iemand naar je spookschaafje. Kan je daar iets meer over vertellen? heb je die ook zelf gemaakt? Is het een Japans model? Zit er nou een keerbeitel in dient dat tweede stuk ijzer als wig?

En zelf vind ik dat schaafje mooi gemaakt. Een beetje in de rijtuigen makers traditie.

Ornament, je kan natuurlijk de ijzers uit de normale lijstschaven, de hollen en ronden, halen. Lie Nielsen verkoopt daarvoor beitels die je zelf nog op de juiste vorm moet slijpen en daarna moet harden. Maar ze zijn wel al taps van boven naar beneden geslepen.
    Laatst gewijzigd door Seek; 12-05-15 om 18:31.

Forum Rechten