Contimac ch10

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hallo,
ik kan een hagelnieuwe contimac ch 10 kolomboormachine kopen voor 100 euro bij een particulier.
Nu mijn vraag wat denken jullie van Contimac en de prijs, machine ziet er echt als nieuw uit.

groet,
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb dezelfde Contimac kolomboormachine en ben er tevreden over. Er zullen zeker betere machines zijn, maar dan zit je in een andere prijsklasse. De machine loopt niet zo heel rustig, maar dat is op zich geen probleem. Alleen zou ik nu een machine met meer vermogen kopen. Die 350 Watt is krap en dat resulteert regelmatig in een geblokkeerde boor/motor.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Mathieu, wat vind jij krap, boren in ijzer of hout en met wat voor diameter boor in hout krijgt hij moeite .
groet
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Vanaf 10 mm kan het moeilijk worden. Zowel in hout als staal. Bij staal stelt het probleem zich vooral bij het doorkomen van de boor. Een boor heeft dan de neiging om te happen en de machine loopt dan vast. Bij hout moet je regelmatig de spanen uitlaten. Een forstnerboor vraagt het nodige beleid bij het boren.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Vanaf 10 mm kan het moeilijk worden. Zowel in hout als staal. Bij staal stelt het probleem zich vooral bij het doorkomen van de boor. Een boor heeft dan de neiging om te happen en de machine loopt dan vast. Bij hout moet je regelmatig de spanen uitlaten. Een forstnerboor vraagt het nodige beleid bij het boren.

Bedankt voor de info, ik ga voor een zwaardere.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vanaf 10 mm kan het moeilijk worden. Zowel in hout als staal. Bij staal stelt het probleem zich vooral bij het doorkomen van de boor. Een boor heeft dan de neiging om te happen en de machine loopt dan vast. Bij hout moet je regelmatig de spanen uitlaten. Een forstnerboor vraagt het nodige beleid bij het boren.

Hallo,
Ik heb een CH 16 N in gebruik en ook deze leg ik regelmatig stil (met 3/4pk) zoals jij het beschrijft Mathieu.
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Ik heb een CH10 die ik enkel in hout gebruik en ben er tevreden van. Is een zeer stille machine
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik overweeg nu twee merken Optimum de b 17 pro of de Quantum G20.
Het liefste een oude Europiaan maar deze zijn bijna niet te vinden of deze zijn op 380v.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.