Steigerhouten loungebank lijmen?

Groothuis

Actieve deelnemer
3 nov 2014
25
0
Diepenveen
Leden,

Is het nodig of misschien noodzakelijk om steigerhout aan elkaar te lijmen bij het maken van b.v. een loungebank rugleuning of andere vergelijkbare delen?


Groeten Bert
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
@ Groothuis. Sorry dat ik inhaak op jou topic. Ik ben zelf van plan om mijn nieuwe hobby op een zo goed-koop mogelijke wijze te beginnen met goedkoop hout. Wat mij zo aantrekt is de "lompe en degelijke uitstraling" van steigerhout. Daarbij komt dat wanneer ik iets verpruts, het niet veel gekost heeft.
@ SunRayes. Zelf zat ik als beginneling ook te denken om steigerhout te lijmen met "flexible houtlijm voor vochtige omgevingen". Dat is dus ook niet aan te raden ?
 

Andre de Wilde

Nieuw lid
16 jul 2015
2
0
Goeden avond allen,

Ik knutsel al een tijdje meubels van steigerhout in elkaar. Ben nu net een website-tje begonnen om andere mensen dit ook te leren. Ik ben complete beschrijvingen in artikelen aan het verwerken met duidelijke tekeningen. Misschien heb je er wat aan.
www.steigerhoutzelfmaken.nl Er staan nu 2 artikelen op en is nog in de maak maar langzamerhand probeer ik elke week een handleiding te schrijven en online te zetten !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.