Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Steigerhouten loungebank lijmen?

Leden,

Is het nodig of misschien noodzakelijk om steigerhout aan elkaar te lijmen bij het maken van b.v. een loungebank rugleuning of andere vergelijkbare delen?

Groeten Bert

Nee, gewoon aan het frame schroeven.
    Steigerhout werkt heel erg en de lijm zal niet lang houden.

@ Groothuis. Sorry dat ik inhaak op jou topic. Ik ben zelf van plan om mijn nieuwe hobby op een zo goed-koop mogelijke wijze te beginnen met goedkoop hout. Wat mij zo aantrekt is de "lompe en degelijke uitstraling" van steigerhout. Daarbij komt dat wanneer ik iets verpruts, het niet veel gekost heeft.
    @ SunRayes. Zelf zat ik als beginneling ook te denken om steigerhout te lijmen met "flexible houtlijm voor vochtige omgevingen". Dat is dus ook niet aan te raden ?
    Nou moe ......

Goeden avond allen,

Ik knutsel al een tijdje meubels van steigerhout in elkaar. Ben nu net een website-tje begonnen om andere mensen dit ook te leren. Ik ben complete beschrijvingen in artikelen aan het verwerken met duidelijke tekeningen. Misschien heb je er wat aan.
    www.steigerhoutzelfmaken.nl Er staan nu 2 artikelen op en is nog in de maak maar langzamerhand probeer ik elke week een handleiding te schrijven en online te zetten !

Forum Rechten