Zaaglinten voor antieke lintzaag

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,

Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een lintzaag. Ik heb het liefst een zo groot mogelijke machine, dus kom je wat de prijs betreft al gauw uit op een tweedehandse machine.

Ik heb nu een mooie machine gezien, maar het is echt zo'n oude. Ongeveer zoiets: http://stusshed.files.wordpress.com/2009/07/oldbandsaw.jpg maar dan wel iets moderner.

Mijn vraag is nu: zijn voor dergelijke ouderwetse machines nog zaaglinten te krijgen? Of zijn die oude machines berekend op een andere maat zaaglint dan de huidige standaard maten? Of moet ik ze dan op maat laten maken bij een slijperij of zoiets?
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Het maakt niet uit.
Een zaaglint wordt altijd op maat gemaakt. Mogelijk dat er bij sommige winkels voor populaire merken een voorraadje van de juiste maat ligt, maar dit is meer uitzondering dan regel.
Ik laat ze maken bij een slijperij. Hier kan ik elke lengte maat bestellen.

(het trouwens wel echt een oudje die je laat zien...)
gr,
gandel
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Hoi Gandel,

Ik ben al even aan het zoeken naar een bedrijf dat lintzagen op maat maakt, maar kan vooralsnog niets vinden. Is alles misschien steeds meer standaard aan het worden en zijn we in Nederland bang geworden voor 'op maat gemaakt' of 'afwijkend'? Heb jij misschien een adres?

Dank, @lex
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Dank voor de reactie. Ik ben door twee slijpers hier in de buurt doorverwezen naar winkels waar kant-en-klare linten worden verkocht.

Had inmiddels wel een ander bedrijf gevonden. Maar een 'second-opinion' is nooit verkeerd!

Dank,

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.