Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Zaaglinten voor antieke lintzaag

Hallo mensen,

Momenteel ben ik bezig met het zoeken naar een lintzaag. Ik heb het liefst een zo groot mogelijke machine, dus kom je wat de prijs betreft al gauw uit op een tweedehandse machine.

Ik heb nu een mooie machine gezien, maar het is echt zo'n oude. Ongeveer zoiets: http://stusshed.files.wordpress.com/...oldbandsaw.jpg maar dan wel iets moderner.

Mijn vraag is nu: zijn voor dergelijke ouderwetse machines nog zaaglinten te krijgen? Of zijn die oude machines berekend op een andere maat zaaglint dan de huidige standaard maten? Of moet ik ze dan op maat laten maken bij een slijperij of zoiets?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Zaaglinten voor antieke lintzaag

wilco

een kennis van mij maakt zelf lintzagen op maat dus je zou het zelf moeten kunnen maken.

rick

Het maakt niet uit.
    Een zaaglint wordt altijd op maat gemaakt. Mogelijk dat er bij sommige winkels voor populaire merken een voorraadje van de juiste maat ligt, maar dit is meer uitzondering dan regel.
    Ik laat ze maken bij een slijperij. Hier kan ik elke lengte maat bestellen.

(het trouwens wel echt een oudje die je laat zien...)
    gr,
    gandel

Hoi Gandel,

Ik ben al even aan het zoeken naar een bedrijf dat lintzagen op maat maakt, maar kan vooralsnog niets vinden. Is alles misschien steeds meer standaard aan het worden en zijn we in Nederland bang geworden voor 'op maat gemaakt' of 'afwijkend'? Heb jij misschien een adres?

Dank, @lex

Mijn leverancier is Haarman in Twello (http://www.haarman-twello.nl/).
    Volgens mij kan elke slijperij ze leveren.

gandel

Dank voor de reactie. Ik ben door twee slijpers hier in de buurt doorverwezen naar winkels waar kant-en-klare linten worden verkocht.

Had inmiddels wel een ander bedrijf gevonden. Maar een 'second-opinion' is nooit verkeerd!

Dank,

@lex

Forum Rechten