Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Eerste probeersels op de nieuwe midi

Nou vandaag maar eens wat uitgeprobeerd op de droom van een bank
    de nieuwe schalenguts werkt erg prettig zelf zonder ervaring mooie krullen bij het eerste perenschaaltje
    wat trouwens nog 31% vocht had maar met een haardroger gedroogd tijdens het draaien en uiteindelijk een mini schaaltje gedraaid wandikte 0.1 tot 0.15 op de bodem
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom op eigen houtje; 30-04-15 om 23:20.

Mooie creaties Tom.
    Als we er maar plezier in hebben om te draaien, kunnen we veel bereiken.
    Gelukkig komt onze droom toch regelmatig te boven.
    Prachtig.

Hallo Tom,
    Ik zie allemaal foto's waar ik geen touw aan vast kan knopen. Vooral bij foto 2 zie ik een stuk hout waar je de zwaarste draaibank niet mee wil belasten.
    Je hebt nu een prachtige draaibank, waar je veel plezier van zal krijgen, maar gebruik hem wel met begeleid.
    Kijk eens rustig naar de volgende filmpjes en maak gebruik van de adviezen.
    Betere instructie films zijn er niet.
    http://vimeo.com/woodturning
    Probeer ook in contact te komen met draaiers bij jou in de omgeving, daar leer je heel veel van.
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 30-04-15 om 22:12.

Bedankt Sirjacobs
    ik heb zeker enorm plezier tijdens het draaien
    al de frustraties van de oude bank vallen weg
    = leunspaan en tegen center verstellen is op enkele seconden gedaan
    bank draait supperzacht geen enkele trilling
    snelheid aanpassen vooruit achteruit allemaal gaat het als een zonnetje
    wat een genot om zo te leren draaien

Nico je hebt gelijk
    is moeilijk om een degelijke post te maken
    ik zie pas welke foto's gelukt zijn met uploaden waneer ik de post plaats ervoor blijft alles blanco ik probeer het uit te leggen oke

Dat stuk hout ziet er meschien niet uit maar ben begonnen aan 200 toeren er trilde niks en dan langzaaam aan heb ik
    al snijdend geprobeerd de filmpjes na te doen die ik al gezien had en de buitenkant in vorm gebracht en een randje gemaakt wat paste in mijn chuck
    dan heb ik het vocht in de blok gemeten dit kwam uit op 31% vocht in de blok behoorlijk nat dus maar ik moest en zou vandaag een perenschaaltje draaien
    dus uitgehold tot wandikte 0.5 mm tussendoor af en toe gedroogd met de haardroger
    2 kleine scheurtjes gekregen dus nog dunner verder gedraaid en wonder boven wonder ik hield uiteindelijk toch een mooie klein schaaltje over
    foto 5 is een klein potje met deksel ook vandaag gedraaid van oud vermold hout maar toch erg goed kunnen afwerken
    verder nog 1 keer door de bodem uitgedraaid
    en 1 schaalltje uit elkaar gespat maar weer veel geleerd
    ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt
    maar bedankt om de link nog eens te posten blijkbaar had ik vorige keer de filmpjes over tennons overgeslagen en die zijn nu erg leerlijk
    o ja zaterdag ga ik langst bij Jan Hovens die 4 o 5 verschillende nationaliteiten draaiers over de vloer krijgt ik ben er zeker van dat ik daar veel van zal bijleren
    mvg tom
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom op eigen houtje; 01-05-15 om 00:21.

Doe Jan de groeten van mij. Dat beloofd een leerzame dag te worden.

Forum Rechten