Schappach precisa2.0 of kitty 419 of ?

RP.

Nieuw lid
29 apr 2015
4
0
nuth Limburg
goeiedag ik ben timmerman en beginnende meubelmaker, ik heb een werkplek gebouwd en ik heb al redelijk wat machines aangeschaft ik ben nu aan kijken naar een zaag tafel maar ik heb niet meer veel ruimte dus ik was aan google en aan kijken naar een model ik kwam uit op de kity 419 (als die nog gemaaktwordt) en de schappach precisa 2.0 +afkortgeleider +onderstel +verlenging+ verbreding en er staat bij dat het de opvolger is van de kity 419 nou wil ik weten of deze zagen presies recht zagen en presies in verstekzagen zijn en als het redelijke machines zijn om mee te werken, als jullie nog een ander model weten van een ander merk hoor ik het graag en ik hoor graag jullie MENING !

dit is de schappach https://www.baptist.nl/houtbewerker...elzaagmachine-onderstel-verlenging-verbreding


grrr rob.
 

RP.

Nieuw lid
29 apr 2015
4
0
nuth Limburg
goeiedag maarten ja ik vind de bosch blauw GTS 10 XC de beste uit het rijtje bosch blauw heeft sterkte moter somigen modellen beter dan festool en is presies
en makita is ook redelijk maar daar is veel plastic aan vind ik persoonlijk en marfell is ook een goeden merk maar dan zou ik door sparen voor de Marfell ERIKA70Ec Combi-Zaag.

gr RP.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Thanks RP

Die Mafell70 is mij te duur.

Ik moet voor mijn veranda nog wat zaagwerk verrichten (douglas balken 70x120) en ga zometeen bij Boels een GTS10 huren.

Dan weet ik even wat ik kan verwachten van zo'n zaag.

Thanks voor je reactie
 

RP.

Nieuw lid
29 apr 2015
4
0
nuth Limburg
beste maartenS,

jaa voor jouwn werk lijkt mij de bosch goed ! ik ben ook aant denken om een gts 10 xc te kopen het is een mooi ding met een goeden moter. Zodra je heb gehuurd hebt laat me wat weten wat je er van vond en bedankt voor jou reactie !

Gr RP.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik heb gister de GTS10 bij Boels gehuurd.

Dat is uiteindelijk uitgelopen op een teleurstelling helaas, ik zal even uitleggen waarom.

Ik ben bezig met een balkenlaag voor mijn veranda-dak. Die balkenlaag ligt waterpas. Om afschot te krijgen wil ik strips zagen van de balken in verschillende dikte zodat daarop het underlayment kan komen te liggen.

Deze balken zijn 70x120 mm bij een lengte van 170 cm. De balk ligt op zijn zijkant op de zaag dus ik moest door 70mm douglas heen.

De eerste balk trok al vrij snel scheef waardoor de zaag al zowat vastliep in het hout, dit was de poging om in één keer door de volle 70mm heen te gaan. Daarna even geprobeerd om in 3 stappen er doorheen te gaan, maar ik denk dat de lengte en het onhandig manouvreren roet in het eten gooide, dat liep allemaal niet zo lekker. Voor de zaag had ik met een zwik tegels een soort "roltafel" gemaakt.

Ik denk dat een combi van factoren hier even de oorzaak was dat ik de balken niet gezaagd kreeg.

In één keer 70 mm doorzagen, een te kleine opppervlakte vd zaagtafel, make-shift roltafel en een huurzaag met dubieus zaagblad.


That being said:

Ik weet in elk geval wél nu wat een superuitbreiding een fatsoenlijke zaagtafel is op je arsenaal aan gereedschap.
Gevoelsmatig heb ik iets meer met het werken met dunner en fijner materiaal voor de interieurbouw dan de grove houtbouw, hoewel ik het bouwen van de veranda ontzettend leuk vind.

Ook dat gegeven zal ik meenemen ik de beslissing voor een zaagtafel. Ik zoek denk ik iets meer precisie en verfijning dan brute kracht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.