Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

[Middensegment zaagtafel] +/- €1000! Bosch Blauw GTS10? Makita 2704? Mafell Erika60?

Hey guys, wederom een "welke zaagtafel-vraag".......

ik zal echter proberen wat specifieke eisen neer te zetten zodat jullie wat gerichter advies kunnen geven.

Ben me aan het orienteren op een zaagtafel met wat meer kwaliteit dan de instappers zoals Bosch PTS10, Makita MLT100, DeWalt DW745 en de goedkopere chinese tafels. Ik zoek iets meer kwaliteit en nauwkeurigheid.

Mijn budget ligt zo rond de 1000 euro. Ik wil een nieuwe in verband met garantie en gebrek aan kennis een occasion te beoordelen.

Inzet loopt uiteen van plaatmateriaal MDF voor luidsprekers, keukenkastjes, kasten tot douglas regels voor veranda's etc.

Op mijn zoektocht kwam ik al gauw uit op onderstaande lijstje

Makita 2704
    Bosch Blauw GTS10 XC
    Metabo TS216
    Metabo TS254
    Scheppach Precisa 2.0
    Mafell Erika 60

Die Mafell staat me erg aan omdat ik een MT55cc heb en hun kwaliteit ken, de zaaghoogte van 61mm is echter nogal beperkt (bosch 79mm en Makita 93). Bosch blauw heb ik geen ervaring mee, wel met Bosch Groen (accutollen en afkortzaag PCM 8S) wat de reden is dat ik tegenwoordig iets meer uitgeef om wat meer kwaliteit in huis te halen.
    De Metabo is volgens echt meer een bouwplaatszaag.

Wie o Wie weet wat de betere keus zou zijn in deze óf oppert nog een merk/type als alternatief?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite
    Laatst gewijzigd door MaartenS; 29-04-15 om 18:52.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ipv de BKS400 kan je beter vergelijken met de Metabo TS 254 (zelfde type als je andere voorbeelden)
    Laatst gewijzigd door Rhynix; 29-04-15 om 17:40.

De bosch blauw heb ik mee gewerkt. Goede en vooral sterke machine voor zijn geld. De rest heb ik geen ervaring mee.

Ik heb de 2704 gehad, mooie machine maar wel wat lomp in omvang en de behuizing vond ik nogal "plastic".
    Uit dat rijtje zou ik persoonlijk voor de Mafell gaan, mooie machine qua afwerking en licht, handzaam model en qua afstelmogelijkheden, is het oneindig. De zaaghoogte is stukken minder, maar of je dat gaat missen betwijfel ik.

Heb nu ipv. de 2704 een Festool CS70 en heb de mindere zaaghoogte nog nooit gemist en alle voordelen van de Festool tov. de 2704 vele malen de liefde verklaart .

Beetje appels met peren, de genoemde machines. De mafell heeft maar 1300 watt, maar kun je mee afkorten, weet niet of je er verbredingen aan kunt bouwen voor breder spul? In elk geval moet je er dan aanslagen ed bij kopen volgens mij. Heb zelf de erika 85, maar voor een zaagtafel onder de 1000 euro zou ik denk ik voor de Metabo ts254 gaan.

Okay thanks guys, daar kan ik al wat mee

De Metabo had ik inderdaad het verkeerde type, de Metabo TS254 (en TS216) heb ik erbij gezet.

Ook zag ik de Scheppach Precisa 2.0

Ik schat zo in dat die te vergelijken valt met de Mafell, hoewel met 53 kilo de Scheppach 2 x zo zwaar Is als de 21 kilo lichte Mafell.
    Laatst gewijzigd door MaartenS; 29-04-15 om 18:53.

Kanshebbers nu:

Makita 2704
    Bosch Blauw GTS10 XC
    Metabo TS216
    Metabo TS254
    Scheppach Precisa 2.0
    Mafell Erika 60
    Laatst gewijzigd door MaartenS; 29-04-15 om 18:52.

Hey Maarten,

Ben mijzelf ook goed aan het oriënteren voor een goede zaagtafel. Ik ben vandaag bij Baptist geweest om mezelf even te laten informeren en het spul zelf te bekijken. Ook de Scheppach stond op mijn lijst.. stond. Ik weet niet precies wat je doeleinde is (qua precisie), maar ik vind de afwerking van deze machine niet echt geweldig, speling en de bediening werkt niet lekker. Ik zou dan zeker voor de Mafell 60 gaan. Voor de rest kan ik je niet echt helpen qua ervaring met machines zelf, wat ik wel aanraad is om ze eerst met je eigen ogen te bekijken zodat je beeld hebt van het product.

Heb je ook al naar een DeWalt gekeken, een DWE7491

Succes verder met je zoektocht!

In de Holzwerken Werkzeug Kompass 2015 worden een paar mobiele tafelzagen getest, waaronder de Metabo TS254. De zaagprecisie viel tegen. De Makita MLT100X (GTI ) kwam als beste kwaliteit/prijs uit de bus. Het grotere broertje van de Mafell als beste, maar daar betaal je dan ook €2000 meer voor.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Of voor 1200 euro, heel wat zaag voor weinig geld:

Forum Rechten