Luidspreker stands - advies gevraagd

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Hebben jullie enig idee hoe ik hout op hardsteen vast kan maken zonder te boren? Ik ben bezig een paar luidspreker standaards te maken en merk dat het 'hardsteen' wat ik als bodemplaat wil gebruiken wel heeeeeel erg 'hard' is en er dus slecht in valt te boren...

Het komt er ongeveer zo uit te zien:Sonus-Faber-Marble-Stands-1172-B.jpg
 

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Hoi Tinker,

Ik heb laatst Corian gelijmd op hout met Polymax. Even goed ontvetten en rustig laten drogen. Na een paar dagen zit het muurvast.

Desnoods eerst even een stukje proberen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Diamantboor.
Of even langs een natuursteen bewerkings bedrijf en vragen of ze er een paar gaten in willen boren.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Even een updeetje:

Vandaag lekker bezig geweest met houtjes knagen, kapot maken, weer in elkaar lijmen, schuren, etc. etc.
Bijgaand even een korte impressie
 

Bijlagen

  • IMG_0042.jpg
    IMG_0042.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 295
  • IMG_0041.jpg
    IMG_0041.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 295
  • IMG_0040.jpg
    IMG_0040.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 295
  • IMG_0039.jpg
    IMG_0039.jpg
    94 KB · Weergaven: 296
  • IMG_0038.jpg
    IMG_0038.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 296
  • IMG_0037.jpg
    IMG_0037.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 295
  • IMG_0036.jpg
    IMG_0036.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 294
  • IMG_0035.jpg
    IMG_0035.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 294
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor wat betreft het vast maken van je hard steen
Toen ik nog aquariums bouwde boorde ik het glas met deze boren
Ik weet dat bouwmaat ze ook verkoopt, dan wel als tegelboor of zoiets
In ieder geval een laag toerental, water om te koelen en je komt een heel eind

Glasboor.jpg
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
even een vraagje mbt je speakers, ga je hier high-end speakers op zetten? indien ja, heb je de stands afgestemd op de speakers? verkeerde materialen kan geluid vervormen waar een klant die het kant horen niet blij mee zal zijn...
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
even een vraagje mbt je speakers, ga je hier high-end speakers op zetten? indien ja, heb je de stands afgestemd op de speakers? verkeerde materialen kan geluid vervormen waar een klant die het kant horen niet blij mee zal zijn...

Het is voor mezelf. Ik had een paar (lomp grote) electrostaten en ga die vervangen door een paar "Italiaanse schoonheden" (monitor formaat). Vooralsnog is het gewoon een experiment; ik weet waar deze nieuwe speakers toe in staat zijn en ga gewoon eens proberen hoe ver ik zelf kan komen. Zal zodra de nieuwe set staat wel even een paar foto's posten.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Staan de speakers dadelijk op spikes ? Dit ivm resonantie doorgegeven aan de zuil. Hieromtrent zou ik al de zuil niet vastzetten op de tegel maar op spikes zetten of er een isolatiemat tussen leggen.

Ja, er komen spikes onder de stands, en cones tussen de speakers en de stands; tenminste dat is vooralsnog het idee.... en dan maar luisteren, luisteren, luisteren... nou ja, je begrijpt het wel :)
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Even een (voorlopig) laatste update: na overleg met de raad van bestuur hier in huis zijn er toch geen stenen plateaus onder gekomen maar hout; noten om iets specifieker te zijn. Vandaag e.e.a. afgemaakt met uitzondering van de bevestiging van de 3 onderlinge delen; dat komt morgen wel maar verandert niets meer aan het uiterlijk.
Al met al best een leuke klus om te doen; weer eens iets heel anders.

IMG_0044.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Heel bijzonder ontwerp. Ik vind het wel mooi.
Ik denk dat het noten er beter bij past dan steen.

Zijn dat vernikkelde dopmoeren of messing?

Groeten, Raymond
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Heel bijzonder ontwerp. Ik vind het wel mooi.
Ik denk dat het noten er beter bij past dan steen.

Zijn dat vernikkelde dopmoeren of messing?

Groeten, Raymond

Dank; zelfs m'n vrouw is d'r heel content mee!
De dopmoeren zijn van RVS; ik vond dat net iets beter passen dan de vernikkelde.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Het is voor mezelf. Ik had een paar (lomp grote) electrostaten en ga die vervangen door een paar "Italiaanse schoonheden" (monitor formaat). Vooralsnog is het gewoon een experiment; ik weet waar deze nieuwe speakers toe in staat zijn en ga gewoon eens proberen hoe ver ik zelf kan komen. Zal zodra de nieuwe set staat wel even een paar foto's posten.

Hmm van magnepan? richting sonus faber als ik de stands goed bekijk de Amator? Stands
Lekker veel massa niks mis mee, dit type stands heeft een stenen voet niet nodig.
 
Laatst bewerkt:

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Hmm van magnepan? richting sonus faber als ik de stands goed bekijk de Amator? Stands
Lekker veel massa niks mis mee, dit type stands heeft een stenen voet niet nodig.

Nee, geen Magnepan maar Martin Logan... en de nieuwe zijn geen Sonus Faber maar Rosso Fiorentino...
Het ontwerp van de stands is een soort mix tussen de stands van CoreAudioDesign en (inderdaad) Sonus Faber.
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Ziet er verdraaid mooi uit en ik heb nog veel te leren. Wilde net vragen welke houtlijm een echter timmerman gebruikt, maar toen zag ik het al op een foto.
Zet een echte audiofiel (nog steeds) de tweeters op oorhoogte ? :)
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Ziet er verdraaid mooi uit en ik heb nog veel te leren. Wilde net vragen welke houtlijm een echter timmerman gebruikt, maar toen zag ik het al op een foto.
Zet een echte audiofiel (nog steeds) de tweeters op oorhoogte ? :)

Dank je. En ja, ik ga d'r van uit dat het uiteindelijk het beste klinkt met de tweeters op oorhoogte... morgen komen de speakers en dus (en dit zeg ik anders nooit!) hoop ik dat het niet al te zonnig wordt de komende dagen; kan ik lekker op de bank genieten :rolleyes:
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Ik wens je veel regen en min 20 graden toe. ('t Is lang geleden dat ik iemand slecht weer toe wenste.) Veel plezier met je mooie aanwinst. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.