Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Luidspreker stands - advies gevraagd

Hebben jullie enig idee hoe ik hout op hardsteen vast kan maken zonder te boren? Ik ben bezig een paar luidspreker standaards te maken en merk dat het 'hardsteen' wat ik als bodemplaat wil gebruiken wel heeeeeel erg 'hard' is en er dus slecht in valt te boren...

Het komt er ongeveer zo uit te zien:Sonus-Faber-Marble-Stands-1172-B.jpg

Bison one for all of een variant van een ander merk. pu pasta lijm uit een koker. En diverse epoxy lijmen.

Hoi Tinker,

Ik heb laatst Corian gelijmd op hout met Polymax. Even goed ontvetten en rustig laten drogen. Na een paar dagen zit het muurvast.

Desnoods eerst even een stukje proberen.

Diamantboor.
    Of even langs een natuursteen bewerkings bedrijf en vragen of ze er een paar gaten in willen boren.

Even een updeetje:

Vandaag lekker bezig geweest met houtjes knagen, kapot maken, weer in elkaar lijmen, schuren, etc. etc.
    Bijgaand even een korte impressie
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Tinker55; 30-04-15 om 16:55.

Voor wat betreft het vast maken van je hard steen
    Toen ik nog aquariums bouwde boorde ik het glas met deze boren
    Ik weet dat bouwmaat ze ook verkoopt, dan wel als tegelboor of zoiets
    In ieder geval een laag toerental, water om te koelen en je komt een heel eind

Met een hamer past alles...

even een vraagje mbt je speakers, ga je hier high-end speakers op zetten? indien ja, heb je de stands afgestemd op de speakers? verkeerde materialen kan geluid vervormen waar een klant die het kant horen niet blij mee zal zijn...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lhoornweg Bekijk Berichten
    even een vraagje mbt je speakers, ga je hier high-end speakers op zetten? indien ja, heb je de stands afgestemd op de speakers? verkeerde materialen kan geluid vervormen waar een klant die het kant horen niet blij mee zal zijn...
    Het is voor mezelf. Ik had een paar (lomp grote) electrostaten en ga die vervangen door een paar "Italiaanse schoonheden" (monitor formaat). Vooralsnog is het gewoon een experiment; ik weet waar deze nieuwe speakers toe in staat zijn en ga gewoon eens proberen hoe ver ik zelf kan komen. Zal zodra de nieuwe set staat wel even een paar foto's posten.

Staan de speakers dadelijk op spikes ? Dit ivm resonantie doorgegeven aan de zuil. Hieromtrent zou ik al de zuil niet vastzetten op de tegel maar op spikes zetten of er een isolatiemat tussen leggen.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CivixX Bekijk Berichten
    Staan de speakers dadelijk op spikes ? Dit ivm resonantie doorgegeven aan de zuil. Hieromtrent zou ik al de zuil niet vastzetten op de tegel maar op spikes zetten of er een isolatiemat tussen leggen.
    Ja, er komen spikes onder de stands, en cones tussen de speakers en de stands; tenminste dat is vooralsnog het idee.... en dan maar luisteren, luisteren, luisteren... nou ja, je begrijpt het wel :-)

Forum Rechten