Gitaarbouwers, help!

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mijn fijne Furch is gevallen, waarna er een scheur in de nek zit. En hij het was zo'n fijne gitaar. 😢

Ik heb zelf te weinig inzicht om te bepalen wat er nodig is om dit te repareren. Hele hals vervangen, of alleen de scheur lijmen. En wat doet dit met de klank?

Zijn er gitaarbouwers op ons forum die wat inzicht kunnen verschaffen?

IMG_20150427_080207~2.jpg
IMG_20150427_080249~2.jpg
IMG_20150427_080240~2.jpg
IMG_20150427_080228~2.jpg

Bedankt!
 

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
72
4
Bussum
Niet gaan prutsen aan die scheur, lijkt op de foto een mooie (geen missende splinters) die goed te lijmen is. Dat kan het beste en mooiste met Titebond. Met de toon doet dat niets (er zijn vast lieden die dat bestrijden ;-)), Loopt die scheur nou door in de toets? Of is dat de lak die gebarsten is.

Hmm tweede blik zie ik toch minstens één splinter. Als je twijfelt om het zelf te doen weet ik wel een gitaarbouwer in de buurt van Nijmegen
 
Laatst bewerkt:

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Meron
Rick van Masave heeft ook veel klanten in de gitaarwereld. Neem eens contact met hem op hij is vast wel bereid je de weg te wijzen.

hg Hugo
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik heb een andere gitaar, maar wel een met precies dezelfde scheur op precies dezelfde plek. Ook na een val. Ik heb die scheur ruim 20 jaar geleden laten repareren bij een gitaarbouwer in Amersfoort (voor vijfenzestig gulden, weet ik nog) en er daarna met plezier op gespeeld. Qua klank hoorde ik geen enkel verschil en je moest heel goed kijken wilde je zien dat er een scheur ingezeten had. Recent is die wat zichtbaarder geworden en ik denk dat op korte termijn het einde van dit instrument definitief in zicht is. Komt op zich mooi uit, de vingers van mijn rechterhand willen niet meer zo geweldig dus echt spelen is er toch niet meer bij :mad:

Concreet: niet zelf aan gaan werken maar een goede gitaarbouwer/restaurateur zoeken om het te laten doen.

Groets, Rob.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dank voor alle tips! Fijn te horen dat er goede hoop is op reparatie.
Zou iemand nog een grove inschatting durven geven van de kosten? (€65 gaat het vast niet meer worden).
Tips van goede restaurateurs zijn ook welkom. Helemaal leuk als het er eentje is waarbij ik kan meekijken met het proces. Daar leer ik vast weer iets van ☺
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
In de gulden tijd waren er niet zo veel hobbyisten die zo'n reparatie aandurfden, de gitaar ging naar een winkel waar ze een stevige prijs rekende voor zo'n simpele reparatie! Tegenwoordig stikt het van de goede zelfbouwers die dit perfect kunnen repareren voor een zeer schappelijke prijs, voor 50 euro moet dit normaal gezien wel lukken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.