Badkamer meubel met natuurstenen waskommen

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Wij hadden een aardige badkamer maar wilden toch iets net iets anders. De wit betegelde wand met 2 keramiek wastafels zou dus vervangen moeten worden door een natuurstenen wand met lei steenstrips en dan een eiken meubel ervoor met lades eronder en 2 ruwe natuurstenen waskommen erop. Zo gezegd zo gedaan... aan de slag dus met kaal maken van de wand en verleggen van de elektra aansluitingen, een houtwerk maar de omgeving creëren waar een houten meubel goed tot zijn recht komt... en zoals gebruikelijk... doen we alles zelf :)

Zo was het na de elektra aanpassingen, lekker gezaagd met de protocol slijper met stofzuiger erop, heel weinig stof erlangs, das weer een fijn puntje...

IMG_9629.jpg

Toen de wand netjes betegelen met natuursteenstrips

IMG_9642.jpg

En toen het echte werk, 155 breed, 47 diep en 80 hoog uit Amerikaans eiken, 45 mm dik dus best zwaar

De tafel, "Kaal"

IMG_9602.jpg

Het frame waar de lades tegenaan en in komen

IMG_9607.jpg

De twee samengevoegd

IMG_9609.jpg

Met frame erachter voor de lades

IMG_9624.jpg

Even proefpassen met de kommen

IMG_9610.jpg

Hout klaarmaken voor de lades en bodems

IMG_9615.jpg

IMG_9616.jpg

En dan langzaam naar het eindresultaat in witte decorwas van OSMO

IMG_9653.jpg

IMG_9675.jpg

IMG_9682.jpg

IMG_9683.jpg

IMG_9681.jpg

Weer helemaal klaar voor de komende jaren en een leuk project om te maken, elektra, loodgieten, tegelen en houtbewerken

Afwerking met decorwad is niet helemaal afdoende, blijkt dat dat toch erg vatbaar is voor vuil, al na paar dagen 2 vlekken erin, een donkere van een druppel vloeistof en een deel van een kring van een reaktie van het eiken met een metalen bus met iets van vloeistof ertussen. Toch op advies van Roeland ook nog maar een laag blanke OSMO wax erover heen smeren.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Prachtig!!

Die paar foto's doen lijken of het ff snel gemaakt is, maar ik denk dat je er wel een paar dagen mee bezig ben geweest.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Zeer mooie uitstraling! Bewust gekozen om de nerf in de lades niet door te laten lopen ?

Uhhh niet tegen mijn vrouw vertellen, nee dat was een foutje en de lades zijn niet uitwisselbaar op het frame vanwege verschillende overlap op het frame. In het echt zie je het minder dan op de foto's
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Mooie metamorfose, ziet er fraai uit. Wel zou in mijn optiek spiegels met een mooie eikenlijst het geheel echt afmaken. Vind deze witte wat teveel van het goede, maar dat is smaak..:)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dank jullie wel voor de mooie commentaren, ja Raymond, ben er inderdaad wel meer dan een paar dagen mee bezig geweest alhoewel als je de productieve uren achter elkaar plakt dan denk ik dat het meubel nog wel meevalt, denk een dag of 2 tot 3 dan. Alleen heb ik veel improductieve uren :)

@Avos , de spiegels is inderdaad samengebonden, mijn vrouw wilde deze al heel lang hebben en in het echt is het wat minder massaal dan het op de foto doet voorkomen, de hoek om een foto te maken is echter best lastig.
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Heel mooi gedaan !!
Mag ik vragen hoe je de houtverbindingen gemaakt hebt en ook hoe je het frame voor de schuiven bevestigd hebt in de tafel? Met wat heb je het geheel bedandeld?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hallo Thierry, dankjewel. De verbindeingen zijn gemaakt met deuvels voor de tafel en het frame erin. De klossen voor de geleiders zijn alleen gelijmd aan de zijkant en zitten in de kopse kant met een deuvel in het frame.

Alles staat in de OSMO decorwas en op het blad komt nog een laag OSMO blanke Hardwax.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Mooi geworden :) .
Wat voor steenstrips heb je gebruikt? zijn dat vierkante "tegels" met steenstrip profiel?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Natuursteenstrips in vaste maat, 60 bij 15 centimeter en tussen de 15 en 25mm dik. Zijn dus inderdaad kwa gebruik net tegels om te plakken. Daardoor zie je natuurlijk ook de vierkantjes in je wand maar goed das niet te voorkomen tenzij je de stripjes 1 voor 1 lijmt en das geen werkje wat ik aan kan bevelen.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Wauw, fantastisch! Erg mooie kleurcombinatie met dat eiken en donkere natuursteen.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hallo Scheppie,

Waar heb je deze waskommen gehaald als ik vragen mag?
Ik zit met een soortgelijk idee in mijn hoofd (echter het eiken meubel meer in de craftsman stijl uit Amerika)

Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Woody, kommen van een adres in Nijmegen van marktplaats. Het waren de laatste en ik kan het adres nu niet meer vinden ook. Was een natuursteenhandel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.