Schaven maken bij Roeland Brekelmans

hansem5

Nieuw lid
17 feb 2015
5
0
Eindelijk klaar.

Ja Fons, Remco en Roeland, ik heb mijn schaaf van de cursusdag eindelijk klaar. Mijn ervaring met het bewerken van hout is nog niet zo groot als die van jullie. Maar nu is het zo ver. Hij is nog glibberig van de lijnolie maar hij schaaft geweldig. Ik hoop dat de foto's goed overkomen want ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit iets heb gepost op de site. Alles is dus nieuw voor mij. Ik wil jullie het eindresultaat niet onthouden. Het moeilijkste vond ik nog het gepruts aan de baan voor de keg. Dat gepruts in de nauwe hoekjes vond ik een crime. Verder heb ik er van genoten. Het volgend project staat al in de planning: een zoetschaafje met hoge hoek!
Groetjes Hans.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Hans,

Dat ziet er fantastisch uit!!! Prachtig afgewerkt en een mooie presentatie met deze foto's!! Zal Jaap graag willen gebruiken voor de promotie van de beitels;) Complimenten met het resultaat!

Mijn aandacht gaat jammer genoeg voorlopig uit naar andere zaken, dus vervolg zal wel enige tijd laten wachten...

Fons
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Wauw, erg mooi! Als mijn huidige lijst met beginnersprojecten wat kleiner is geworden moet ik ook maar eens een schaafje gaan bouwen...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat is een prachtige schaaf geworden Hans, en hij werkt ook goed! Daar gaat het uiteindelijk om. Ik sprak recent met Fons (soms dagelijks ivm Open Dag Hout) en Remco en zij waren zeer te spreken over de kennis die ze van Roeland aangeleverd kregen! Je hebt er ook prachtige foto's bij gedaan!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.