Dewalt DWS780 vs Festool Kapex

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De Kapex komt in een gigantische doos met piepschuim rond de machine, daar kan niks aan gebeuren.

Met Bimac heb ik een niet zo goede ervaring, eens gevraagd naar een nieuwe combiné via email toen ik pas begon. Meteen een vertegenwoordiger gestuurd zonder mij te waarschuwen en die een bijzonder agressieve routine had. Ik moest meteen bestellen want ze konden nu juist betere prijzen hebben en al die flauwe kul. Had mij bijna doen tekenen voor een veel te dure machine die ik niet eens wou.
Bij dat soort zaken ga ik geen tweede keer.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
De Kapex komt in een gigantische doos met piepschuim rond de machine, daar kan niks aan gebeuren.

Met Bimac heb ik een niet zo goede ervaring, eens gevraagd naar een nieuwe combiné via email toen ik pas begon. Meteen een vertegenwoordiger gestuurd zonder mij te waarschuwen en die een bijzonder agressieve routine had. Ik moest meteen bestellen want ze konden nu juist betere prijzen hebben en al die flauwe kul. Had mij bijna doen tekenen voor een veel te dure machine die ik niet eens wou.
Bij dat soort zaken ga ik geen tweede keer.

Hallo,

Praten wij over de zelfde winkel?(Stokrooie)
Mvg,
Rudy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb nochtans ook goede ervaringen bij Bimac. Ze zitten nooit om een praatje en uitgebreide uitleg verlegen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Of eens kijken op http://www.tools-profit.nl/, zitten in wijnegem en hanteren toch ook wel scherpe prijzen. Eigenlijk verbazend dat het een .Nl site is vermits het een belgische winkel is, waar het meestal net andersom is, veel .be websites blijken dochters van nederlandse firma's te zijn.
Het is het enige bedrijf dat ik ken in Belgie dat een duidelijke website met prijzen heeft, de andere handelaars voor dergelijke machines blijven toch wel ver weg van het internet.

Kan je daar ook als particulier terecht?
Ik ken de winkel eigenlijk totaal niet.
De Kapex kost daar 1200€.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik ken Eric(filiaalmanager) z goed en ik kan niet zeggen dat hij opdringerig is ,hij neemt zijn tijd om je goed te informeren maar zeker niet opdringerig naar verkoop toe(zo ondervind ik het toch)
Ik heb er al verschillende machines gekocht en nog nooit een vertegenwoordiger aan de deur gehad.
Dat kan ik, sorry dat ik het moet vermelden niet zeggen van Tema ,één maal geïnformeerd op hun website naar een 2de hands
Twee dagen later telefoon iemand van hun team heeft mij dan verschillende keren proberen te bellen tot hij mij uiteindelijk te pakken had.
Na een gesprek van een dik half uur toch maar prijs laten maken want die man stopte anders nooit!!
Achteraf heeft hij me nog een paar keer gebeld om te informeren of ik al beslist had over een aankoop.
Hij kwam wel zeer irritant over.

Wat voor de ene goed is,is daarom nog niet zo voor een ander .
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik ga maandag eens bellen naar tools-profit en vragen dat je hier ook als particulier terecht kan.
Als je via de website zou bestellen dan moet je in ieder geval al geen verplichte btw-nummer invullen.
Op hun website staat dat ze zich vooral B2B richten.
Het is in ieder geval het proberen waard.
Als ik een Kapex aan 1200€ kan kopen dan ga ik dat zeker doen, anders zal het misschien toch de DW worden.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Kapex voor €1198 Wat belemmer je?

Vreemd dat als je een Kapex niet voor €1200 kan kopen je voor DW gaat. Rare benadering om te kiezen. Of je kiest voor een kapex omdat die het meest past bij werkzaamheden... of voor een DW. Kies je voor een DW omdat de kapex niet past binnen je budget dan blijft het volgens mij altijd knagen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Geen idee waarom, maar ik heb wat 'schrik' om zo'n fijne machine over de grens te kopen.
Ze hebben wel een pick-up & return garantie, maar dergelijke zaag versturen is al iets anders ipv bv een frees.
Heb 2 keer op deze website besteld, de eerste keer ging alles heel vlot.
De tweede keer heb ik bijna 2 weken moeten wachten en wist men nog niet wanneer ze konden verzenden.
Heb toen mijn bestelling geannuleerd omdat ik niet langer kon wachten.
Moet wel zeggen dat mijn geld 's anderendaags al terug op mijn rekening stond.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Net even een telefoontje gedaan naar tools-profit.
Zéér vriendelijke man aan de lijn die me de volledige uitleg heeft gegeven.
Als je er bv Festool koopt dan registreren zij zelf de machine voor de 3 jaar garantie.
Indien er toch een defect is binnen de garantietermijn dan moet je dit even melden en zij zorgen voor een gratis pickup & return van de machine.

Ze hanteren een .nl website omdat de Belg vooral geneigd is om online zijn machines op een .nl site te kopen.
Momenteel werken ze aan een nieuwe website, dit zal zowel een .be als een .nl versie worden.
Hun winkel is vooral gericht op professionals, maar een particulier is ook meer dan welkom :)
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Als ik morgen tijd heb dan ga ik de Kapex kopen.
Intussen heb ik hier al een Dewalt DE7023-onderstel staan waarop ik de zaag wil bevestigen.
Ik heb al gelezen dat je wat aanpassingen moet doen om de Kapex op dit onderstel te monteren.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Want ik lees veel verschillende dingen waardoor ik niet weet wat de gemakkelijkste methode is :)
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
als ik morgen tijd heb.....
ik zou er tijd voor vrijmaken om zo een mooie machine te kunnen aanschaffen.:eek:
Succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen met de machine
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Vandaag de Kapex gekocht, de verkoper wou deze net uitpakken om in de winkel te installeren :)
Machine gekocht bij Halwema (http://www.tools-profit.nl/) en zij hebben al goed door dat winkels zoals Toolnation een grote bedreiging zijn.
'We kunnen lijdzaam toekijken hoe we onze deuren kunnen sluiten of we kunnen mee de concurrentie aangaan' waren zijn woorden :)
Net even een paar teststukjes gezaagd en wow, wat een machine!

Nog even uitdokteren hoe ik hem op mijn Dewalt onderstel ga zetten, maar ik denk dat ik ook een nieuwe werkbank ga maken om hem op te plaatsen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.