Dewalt DWS780 vs Festool Kapex

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik ben zelf een fervent hobbyist en ben pas sinds een jaar met houtbewerking begonnen.
Binnenkort heb ik een maand vakantie en heb ik een pak projecten in het verschiet.
Een afdak naast ons huis, zitbanken, tuintafel, ... om er maar enkele te noemen.

Al lange tijd ben ik aan het bekijken welke afkortzaag ik zou willen kopen (tevens mijn eerste).
Volgende maand trekken wij een mooie premie terug en zou ik een deel van dit geld willen gebruiken voor de aanschaf van een afkortzaag.
Mijn keuze is nu beperkt tot 2 zagen, nl de dws780 of een Kapex.
De dws780 zou ik met het onderstel kopen, komt neer op zo'n 960€.
De Kapex komt met onderstel op zo'n 1450€, toch al 500€ meer.
Ik heb al een hoop machines van Festool en ben hier zeer tevreden over.
Alleen weet ik niet dat ik er nu 500€ meer aan wil uitgeven.
In de toekomst zou ik nog een Domino en een PDC18 willen kopen, maar dat kost ook weer wat centjes.
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide toestellen en me kunnen helpen bij het maken van mijn keuze?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik kan je over beide machines niet veel vertellen...maar misschien heb je wat aan mijn mening...ik heb aardig wat Festool spul en sinds kort een Dewalt 778, ik ben erg tevreden over de DWS778 en heb hiervoor gekozen vanwege de prijs, ook het glijsysteem wat in de machine zit waardoor je ruimte erachter bespaart is top.

Succes met je keuze:confused:
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik ken de Dewalt DWS780 niet uit ervaring maar heb er ook tussen getwijfeld maar toch voor de Kapex gekozen.
Je moet jezelf afvragen of je een kapex nodig hebt en het extra geld wilt uit geven. Als je eenmaal een kapex hebt wil je geen ander merk meer,
maar ook de Kapex heeft zijn minpunten, maar dat heeft iedere zaag en ontdek je pas in de praktijk.
 

A.N

Actieve deelnemer