Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 59
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010

Dewalt DWS780 vs Festool Kapex

Ik ben zelf een fervent hobbyist en ben pas sinds een jaar met houtbewerking begonnen.
    Binnenkort heb ik een maand vakantie en heb ik een pak projecten in het verschiet.
    Een afdak naast ons huis, zitbanken, tuintafel, ... om er maar enkele te noemen.

Al lange tijd ben ik aan het bekijken welke afkortzaag ik zou willen kopen (tevens mijn eerste).
    Volgende maand trekken wij een mooie premie terug en zou ik een deel van dit geld willen gebruiken voor de aanschaf van een afkortzaag.
    Mijn keuze is nu beperkt tot 2 zagen, nl de dws780 of een Kapex.
    De dws780 zou ik met het onderstel kopen, komt neer op zo'n 960€.
    De Kapex komt met onderstel op zo'n 1450€, toch al 500€ meer.
    Ik heb al een hoop machines van Festool en ben hier zeer tevreden over.
    Alleen weet ik niet dat ik er nu 500€ meer aan wil uitgeven.
    In de toekomst zou ik nog een Domino en een PDC18 willen kopen, maar dat kost ook weer wat centjes.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met beide toestellen en me kunnen helpen bij het maken van mijn keuze?

Ik kan je over beide machines niet veel vertellen...maar misschien heb je wat aan mijn mening...ik heb aardig wat Festool spul en sinds kort een Dewalt 778, ik ben erg tevreden over de DWS778 en heb hiervoor gekozen vanwege de prijs, ook het glijsysteem wat in de machine zit waardoor je ruimte erachter bespaart is top.

Succes met je keuze

Ik ken de Dewalt DWS780 niet uit ervaring maar heb er ook tussen getwijfeld maar toch voor de Kapex gekozen.
    Je moet jezelf afvragen of je een kapex nodig hebt en het extra geld wilt uit geven. Als je eenmaal een kapex hebt wil je geen ander merk meer,
    maar ook de Kapex heeft zijn minpunten, maar dat heeft iedere zaag en ontdek je pas in de praktijk.

Wij hebben sinds bijna 3 jaar een Dewalt 780xps in de werkplaats die dagelijks veel gebruikt wordt.
    Technisch een prima en robuuste machine en nog altijd zeer nauwkeurig, enig minpuntje t.o.v een Kapex lijkt me toch de stofafzuiging.
    Het kan zijn dat Dewalt bij de nieuwste 780 modellen de afzuiging net als Festool ook op de zaagkap heeft bevestigd maar dat ben ik nog niet tegengekomen op een afbeelding.
    De stofafzuiging is t.o.v van het oudere 708 model al wel sterk verbeterd maar nog niet optimaal, xps werkt ook na 3 jaar intensief gebruik nog steeds uitstekend .
    Kortom een fijne machine om mee te werken.
    vriendelijke groet,
    Albert
    Website
    Meubelwas
    Waterbeitsen

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    http://m.youtube.com/watch?v=Y0LDkz6gw9c
    Op dit filpmje kan je (rond de 3 min) de kap voor de afzuiging zien voor de dws780.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Ik heb vrij uitgebreid gezocht welke afkortzaag ik zou kopen (ik zit op uitzoeken).
    Beide afkortzagen zijn hele goede zagen, maar allebei hebben ze hun beperkingen, de ene is niet beter dan de ander. Veel mensen kopen een Kapex omdat er festool op staat en deze langer zijn waarde behoud. Maar ik denk niet dat, dat het prijs verschil rechtvaardigd.

op amazon staan heeel veel reviews van beide.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Ik heb een beetje een vergelijking gemaakt van beide zagen.
    De Dewalt heeft een betere prijs en groter zaagblad.
    De Festool heeft een betere stofafzuiging, de extra zwaaihaak is ook handig, is gelikter (bv de dieptestop is met een draaiknop ipv een vleugelmoertje), de geleiders gaan vlotter en een softstart.

Het richt systeem (lampje) van de Dewalt is in mijn ogen een stuk fijner in gebruik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Zijn de verstekken bij de Dewalt wat handig in te stellen?
    En hoe zit het met de geleiders? Dat is een van de minpunten die ik heb gelezen over deze zaag.
    Bij de Festool zit je dan weer met je fence te prutsen bij verstekken die meer dan 30° zijn.
    Indien ik toch eerder voor de Dewalt zou kiezen dan kan ik natuurlijk van mijn overige geld, mits een kleine opleg, de PDC18 bijkopen.

Ik wist niet dat het kiezen van een afkortzaag zo moeilijk kon zijn
    Ik wil gewoon achteraf geen spijt hebben van mijn keuze.
    Bij Festool heb je dan ook een jaar extra garantie + een diefstalverzekering.
    Ik heb geen enkele machine van Dewalt, ik geloof niet echt in dit merk, maar heb al veel.positiefs gehoord over hun zagen.
    Laatst gewijzigd door Den Deze; 26-04-15 om 11:00.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010
    De stofafzuiging van de Kapex is echt niet veel soeps. Er komt evenveel zagemeel naast de afzuigopening dan wel er in. 10 planken afkorten en je kan de slang van het apparaat loskoppelen om rondom het zagemeel weg te halen. Je mag altijd eens komen kijken.
    gr,
    Danny

Forum Rechten