Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Vraag over plaat materiaal

Heb een vraag merantie multiplex zou dat geschikt zijn voor buiten door te behandelen met een kleurloos product

grtz

Zolang je de watervast verlijmde variant gebruikt is het mogelijk...het vraagt wel een serieuze behandeling! Vooral als het ook nog in de zon komt.

Nee, plaat laat los na een aantal jaar. Merantie plex is hier niet geschikt voor.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Nee, plaat laat los na een aantal jaar. Merantie plex is hier niet geschikt voor.
    Wel erg resoluut...op het huis van een kennis zit het al 27 jaar als boeidelen op de goot-constructie, het is alleen een heidens karwei om opnieuw in de lak te zetten en moet ook veel te vaak in mijn ogen...(ik zou het zelf ook niet toepassen, maar het kan wel)

Dan best gewoon masive merantie

Is het voor je speeltoren waarom zou je dan massief meranti nemen als je palen grenen zijn?

Anders Garantie plaat met 20 jaar garantie, kan prima buiten mits goed behandeld.

Kan je geen betonplex gebruiken?
    mvg, seb

Je het is voor het speelhuisje maar wil als af werking ga het merantie zijn

Gegroefde multiplex is dat een optie? Is ook maar 11 mm dik denk ik trouwens. Garantie is 10 jaar denk ik maar je gaat moeten zien dat je water weg kan als het in een groef zit in je palen, dat weet ik niet natuurlijk hoe je dat voorzien hebt.

Okoumé garantieplaat voor nemen. Kopse kanten schuren met korrel 120 en dan rondom 2x in de transparante plaatsealer zetten. Hierna aflakken met een uv bestendige blanke lak.

Forum Rechten