Bandschuurmachine ELU MHB90 reparatie

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Hoi Klaas,

Ik zit met hetzelfde probleem:(
Na het lezen van jouw "snaarprobleem" heb ik mijn Elu even opengeschroefd. En ja hoor mijn snaar van type 2 staat op het punt van breken.
Als er nog meer mensen zijn met een 44 tands riem kunnen we misschien gezamenlijk iets ondernemen.
Het is verder een fantastische machine die we toch niet om zo'n snaartje gaan weggooien?!!

Groeten

Jan

Het zijn onverwoestbare beesten. Die van mij is zo''n 25 jaar. Ik zei het al: Goed idee. Ik doe alvast mee.


mvg
Klaas0639
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.080
2.601
Heb je niemand in je omgeving die het frans machtig is? Hij heeft 2 snaartjes, dus je kan ze als een order naar nederland laten sturen en ze hier verdelen. Vaak kan er wel wat geregeld worden met e bay verkopers als je gewoon kontakt met ze opneemt.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Die fransman verkoopt ook andere producten die hij wel in Europa verzend, gewoon even een mail in het engels sturen, kijken of hij engels spreekt.
En anders is er misschien wel 1 van onze Belgische vrienden die het frans machtig is.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben het Frans machtig en wil indien nodig vertalen of mailen. Zeg het maar als het nodig is!

Grote dank Luk, maar lukt me wel. Ik zelf interpreteerde de advertentie wat negatiever. Maar jullie hebben een punt. Waarom niet een mail eraan wagen.

Zal ik toch maar doen.

mvg
klaas0639

PS: ik heb gemaild. We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het is gelukt! Via de door Woodworkpro gegeven site heb ik een passend riempje!

Ik heb nu uit twee oude MHB90''s en met de cruciale nieuwe riem een werkende MHB90 kunnen samenstellen.

Dank voor jullie adviezen en speciaal dank aan Woodworkpro voor de gouden tip.

ELU_metnieuwe riem_11jan2015.jpg


Mvg
klaas0639
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Geen dank klaas0639, daarvoor is toch het forum om elkaar te helpen, het was een kleine moeite.
Ik kan er ook niet tegen om een machine weg te gooien als deze nog te repareren is met een paar simpele onderdeeltjes.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ja leuk hè? Ik moet wel oppassen trouwens dat ik ook mijn kernactiviteit "meubels"" niet verwaarloos. Gelukkig is het voor mij slechts liefhebberij, alles mag dus.

Hoewel......Ik heb ook nog 2 metaaldraaibankjes (om er één goede van te maken) en een paar kneuskitty-machines. Mijn vrouw vraagt wanneer de meubels de fabriek uit komen rollen. Het wordt wel beetje gevaarlijk.

mvg
klaas0639
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Mooi dat je hem werkend hebt gekregen, het is idd van de zotte dat je een goede machine zou moeten afdanken omdat je onderdeel met een productieprijs van minder dan een euro niet kan vernieuwen.
 

kooijmanski

Nieuw lid
3 mei 2015
18
0
DSC_0413.jpg

Snaar is nog gewoon verkrijgbaar bij de plaatselijke ijzerhandel.
Ze hebben er nog één voor de liefhebber. :p

Groeten

Jan Kooijman
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Heeft er iemand nog een adres voor zo'n 44 tands aandrijfriem? Dit topic is al vrij oud en de link van de Fransoos is (uiteraard) niet meer actief.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Oef lang geleden; ik zal morgen kijken of ik nog wat kan achterhalen.
(Ik denk dat als zo´n lokale ijzerhandel - lof aan de lokale ijzerhandel - er destijds eentje had, moet er nog eentje gevonden kunnen worden)

Je hoort van mij.

Klaas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.