Esdoorn en Bibolo Kapstok video

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland

Kan de video niet "embedden" op de één of andere manier. T'geeft ook niet, hoef ik de omschrijving ook niet te vertalen :rolleyes:
Alle kritiek, aanbevelingen etc. welkom!

Vriendelijke Groet,
Maurice
 
Laatst bewerkt:

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Misschien beter wel vertaalt voor mij :p ikke ni snappen ni, bibolo, houtsoort misscchien? Welke dan?

Mooi filmpje iig. Thanks.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Misschien beter wel vertaalt voor mij :p ikke ni snappen ni, bibolo, houtsoort misscchien? Welke dan?

Mooi filmpje iig. Thanks.

Tja Houtenjan ;)

Het is een Esdoorn en Bibolo kapstok. In opdracht van een klant maar ik kreeg totale vrije hand in het ontwerp. Ik heb voor desbetreffende klant een klein arsenaal aan meubilair gemaakt, allen van Esdoorn en Bibolo dus de materiaal keuze was vanzelfsprekend. De muur in het halletje waar het werkstuk voor gemaakt is heeft knal paars behangpapier en dit heb ik geprobeerd in het ontwerp te incorporeren. Ik heb ervoor gekozen geen achterwand te maken waardoor ,mijns inziens, het toch best zware geheel (1650X1250mm gemonteerd 200mm van de vloer) iets luchtigs behoud en mooi contrasteert in z’n zetting. Heb wat messing in het project verwerkt, al het beslag in dit appartement is ook messing.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Ahh, had ik niet begrepen. Bibolo is Afrikaans hout ook wel bekend onder de namen; Afrikaans walnoten, Alona Hout, Anamenila, Benin walnoten, Bombulu, Nigeriaans walnoten,en zo nog een waslijst aan namen. Het hout is zachter dan bv Amerikaans walnoot. Groeit in West Afrika.

That's the answer
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Maurice,

Prachtig meubel! mooi ontwerp en mooi gemaakt. (Alhoewel ik in het filmpje een paar keer de draad kwijt was..."wat is ie nou weer aan het maken?")

Je naam op dit forum past absoluut niet bij dit mooie werk... :)
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Ahh, had ik niet begrepen. Bibolo is Afrikaans hout ook wel bekend onder de namen; Afrikaans walnoten, Alona Hout, Anamenila, Benin walnoten, Bombulu, Nigeriaans walnoten,en zo nog een waslijst aan namen. Het hout is zachter dan bv Amerikaans walnoot. Groeit in West Afrika.

That's the answer

Dank je wel voor je antwoord dat wist ik niet, weer wat bijgesmurft dus :p

Gegroet
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Hoi Maurice,

Prachtig meubel! mooi ontwerp en mooi gemaakt. (Alhoewel ik in het filmpje een paar keer de draad kwijt was..."wat is ie nou weer aan het maken?")

Je naam op dit forum past absoluut niet bij dit mooie werk... :)

De draad kwijt, ik denk dat ik weet waar precies je dat is overkomen. Dat stukje had ik, achteraf gezien, er best uit kunnen laten. Da's het nadeel van ontwerpen tijdens het bouwen en dus ook tijdens het filmen. Komt iets zomaar uit de lucht vallen zonder dat de kijker het in context kan plaatsen. Dank dat je het me laat weten! Ik leer ook iedere keer weer. Botte bijl ooit gekozen omdat ik nog wel eens bot uit de hoek komen kan. Die naam staat er nu eenmaal en ik zal ermee moeten leven.. (dramatisch niet?) PS, heb je m'n topoftheline draaibankje nog gespot? :p
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Mooi filmpje, ook een mooie werkplaats. Resultaat mag er zeker zijn, mooi vormgegeven en afgewerkt! Ik vroeg me alleen iets af nu ik het in de praktijk zie gebeuren. Op een gegeven moment draai je de zaaggeleider een 90gr. om, die leg je dus plat zodat de kleinere rand als geleider wordt gebruikt. Waarom doe je dit ? Ik heb die mogelijkheid ook op mijn zaag maar gebruik dit alleen bij dunne stukken hout.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Mooi filmpje, ook een mooie werkplaats. Resultaat mag er zeker zijn, mooi vormgegeven en afgewerkt! Ik vroeg me alleen iets af nu ik het in de praktijk zie gebeuren. Op een gegeven moment draai je de zaaggeleider een 90gr. om, die leg je dus plat zodat de kleinere rand als geleider wordt gebruikt. Waarom doe je dit ? Ik heb die mogelijkheid ook op mijn zaag maar gebruik dit alleen bij dunne stukken hout.

Oeps, de aanvullende draadjes in dit topic zijn me op de een of andere manier helemaal ontgaan..:confused:
Inderdaad kantel ook ik de geleider bij dun hout of ( en dat was hier het geval) als ik toch gebruik wil maken van de afzuiging bij het zaagblad maar de geleider niet dichtbij genoeg komen kan omdat de afzuig kap dan in de weg zit. :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.