Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Esdoorn en Bibolo Kapstok video

https://youtu.be/BSryUxdbeBM

Kan de video niet "embedden" op de één of andere manier. T'geeft ook niet, hoef ik de omschrijving ook niet te vertalen
    Alle kritiek, aanbevelingen etc. welkom!

Vriendelijke Groet,
    Maurice
    Laatst gewijzigd door Botte Bijl; 22-04-15 om 13:29.
    There, I said it

Misschien beter wel vertaalt voor mij :P ikke ni snappen ni, bibolo, houtsoort misscchien? Welke dan?

Mooi filmpje iig. Thanks.

Erg mooi filmpje met een prachtig resultaat!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodjohn Bekijk Berichten
    Misschien beter wel vertaalt voor mij :P ikke ni snappen ni, bibolo, houtsoort misscchien? Welke dan?

Mooi filmpje iig. Thanks.
    Tja Houtenjan

Het is een Esdoorn en Bibolo kapstok. In opdracht van een klant maar ik kreeg totale vrije hand in het ontwerp. Ik heb voor desbetreffende klant een klein arsenaal aan meubilair gemaakt, allen van Esdoorn en Bibolo dus de materiaal keuze was vanzelfsprekend. De muur in het halletje waar het werkstuk voor gemaakt is heeft knal paars behangpapier en dit heb ik geprobeerd in het ontwerp te incorporeren. Ik heb ervoor gekozen geen achterwand te maken waardoor ,mijns inziens, het toch best zware geheel (1650X1250mm gemonteerd 200mm van de vloer) iets luchtigs behoud en mooi contrasteert in z’n zetting. Heb wat messing in het project verwerkt, al het beslag in dit appartement is ook messing.
    There, I said it

Toppie! Houtenjip

En wat is nu Bibolo? That´s the question.

Ahh, had ik niet begrepen. Bibolo is Afrikaans hout ook wel bekend onder de namen; Afrikaans walnoten, Alona Hout, Anamenila, Benin walnoten, Bombulu, Nigeriaans walnoten,en zo nog een waslijst aan namen. Het hout is zachter dan bv Amerikaans walnoot. Groeit in West Afrika.

That's the answer
    There, I said it

Heerlijke film om naar te kijken. Ik hoop er nog meer te zien. Mooie opdracht en resultaat.

Hoi Maurice,

Prachtig meubel! mooi ontwerp en mooi gemaakt. (Alhoewel ik in het filmpje een paar keer de draad kwijt was..."wat is ie nou weer aan het maken?")

Je naam op dit forum past absoluut niet bij dit mooie werk... :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Botte Bijl Bekijk Berichten
    Ahh, had ik niet begrepen. Bibolo is Afrikaans hout ook wel bekend onder de namen; Afrikaans walnoten, Alona Hout, Anamenila, Benin walnoten, Bombulu, Nigeriaans walnoten,en zo nog een waslijst aan namen. Het hout is zachter dan bv Amerikaans walnoot. Groeit in West Afrika.

That's the answer
    Dank je wel voor je antwoord dat wist ik niet, weer wat bijgesmurft dus

Gegroet

Mooi filmpje. Ik heb genoten.

Forum Rechten