Indeling in deksel van patrouillekist Scouting

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Beste mensen,

Mij is gevraagd om een 7-tal patrouille kisten voor scouting op te knappen en een nieuwe indeling te maken in het deksel voor een trekzaag, een handbijltje en een houten mokertje.
Nu ben ik al een tijdje aan het pielen met de indeling en het wil niet echt vlotten.
Waar ik tegenaan loop is de vergrendeling van de stukken gereedschap. Bij de vorige indeling werd het gereedschap op zijn plek gehouden door een langwerpig stukje hout met een schroef ongeveer in het midden dat over een steel gedraaid kon worden. Op zich werkt dit systeem, maar ........
De doelgroep van deze patrouillekisten zijn kinderen in de leeftijd van 11 tot 16 jaar. Met andere woorden, het nieuwe systeem moet simpel zijn en hufterproof.
Wie o wie heeft een briljant idee??

Scoutingkist.jpg


Alvast dank namens scouting,
Groet,
Jan
 

203mph

Nieuw lid
27 apr 2014
7
0
Alphen aan den Rijn
Ruim 6 jaar Wilde Vaart begeleiding geweest en weet uit ervaring dat hufterproef niet bestaat.

Je kan het beter zo maken dat het makkelijk te herstellen is.
Gewoon het "oude" systeem handhaven maar upgraden met M5 of M6 boutje:

ScreenShot091.jpg

Drupje loctite op het boutje tegen het losdraaien.
Mocht het borglatje sneuvelen dan breek je de borging makkelijk met steeksleuteltje.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Er is wel wat te bedenken met een blokje, scharnier en eierkistsluiting, maar een wervel is simpeler en goedkoper en makkelijk te maken en herstellen. Hufterproof bestaat idd niet.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
En een binnendeksel dat je met een pianoscharnier aan de scharnierzijde van het kistdeksel bevestigt en met wervel of grendel sluit? Eventueel wat verdikkingen van schuim, of een paar strategisch geplaatste houten klosjes, om de verschillende diktes van de op te sluiten gereedschappen rammelvrij op te vangen.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Bedankt voor het meedenken! Moest even googelen op eierkistsluiting. Had er zo geen beeld bij.
Nu ik ze gezien heb, staat me er ook iets van bij dat dit soort sluitingen ook met een rubber bandje te koop zijn. Klopt dat? En zo ja, hoe heten die dan?
Het idee van een binnendeksel is ook één om over na te denken....
Ben er nog niet helemaal uit, maar hufterproof is dus niet mogelijk.
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Zelf vond ik altijd dat een patrouillekist of enkel een simple kist moest zijn of dat de dingen die je toevoegt minstens 2 gebruiksopties moet hebben.
Een binnendeksel kan b.v. ook een windscherm of een plateau zijn om als kookkist te dienen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.