Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Gezocht: Scheppach HA 1000 stofafzuiging

Afgelopen weekend geknald in mijn schuurtje met mijn Scheppach speelgoed. Zat uiteindelijk helemaal onder het stof en de spaanders dus moet echt aan de stofafzuiging Nu viel mijn oog op een Scheppach HA 1000.

Heeft of kent iemand die er een wilt verkopen voor een leuk prijsje ? Ik hoor het graag.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Het ding kost 118 euro.. Maar goed, ik weet niet precies wat je er mee wilt gaan doen, maar hij is wel wat underpowered en het filter loop snel vol, waardoor je snel krachtverlies hebt. Hoeft geen probleem te zijn met matig gebruik, maar het is wel iets om rekening mee tehouden.

Waarom geen spanenzuiger van MP en daar een cycloon bijbouwen? Heb zelf een Thien Baffle gebouwd, een interne.. Externe schijnen nog beter te werken. Daarbij heb ik nog een 2 micron filterzak ergens in Engeland besteld, dus bij mij is het overgrote deel geborgd. Let wel op, de normale klem is te klein bij deze zak, hij is iets overmaat en 3x zo dik, dus ik heb dat opgelost met een heule flinke slangklem. Totale investering: €200
    Laatst gewijzigd door Rizz; 21-04-15 om 06:18.

Ik heb binnenkort een afzuiger met enkele meters leiding, bochten slangen en kleppen in de aanbieding.
    Geen scheppach, maar past er wel op

@Rizz

Bedankt voor je tip. Heb gelijk wat youtube filmpjes bekeken en het ziet er veelbelovend uit. Wil wel een externe aan de Scheppach HA 1000 gaan maken.

De Scheppach HA 1000 sprak mij aan als eerste aan vanwege het formaat. Ik heb namelijk de ruimte niet voor zo'n bakbeest die via marktplaats wordt aangeboden. De 4 verloopringen lijken mij ook handig, zodat ik de grote spaanders van mijn vlak-vandiktebank kan opvangen, maar ook kan aansluiten op een schuurmachine.

Daarbij is 118 euro niet veel nee, alhoewel op dit moment voor mij wel Ik begrijp goed dat je voor deze prijs ook niet het (boven)gemiddelde kan verwachten, maar voor een weekend houtbewerker in een kleine schuur met een nog veeel kleinere porto leek het mij een goede keus.

@PBT

Het klinkt als een grote installatie met al die meters slangen, bochten en kleppen. Ik ben echt op zoek naar een kleintje. Thanks anyway

Goede dag ik heb een scheppach ha2600 zo goed als nieuw te koop staan.
    Hierbij een link (hoop dat hij werkt

http://link.marktplaats.nl/m918057553

hij doet het prima maar ben zelf overgestapt naar een vaste installatie dus is deze overbodig geworden.
    zitten ook een paar zakken bij en stuk slang 100mm

Forum Rechten