Handige lijmklemmen van de rol.

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Er zijn vast situaties waarin dit werkt, er zit echter een groot nadeel aan dat ik wel wil benoemen:
De klemkracht neemt af naarmate de 'klem' langer onder spanning staat, hierdoor kun je je lelijk vergissen in de klemkracht. Je denkt dat je met flink wat kracht klemt maar na korte tijd zijn de klemmen vrijwel spanningloos.

Voor de nerds die willen weten hoe dat komt: :D
PVC is een amorfe polymeer en is sterk onderhevig aan spanningsrelaxatie, dat wordt ook vaak 'kruip' genoemd.
In tegenstelling tot de meeste metalen is PVC dus geen ideale veer die evenveel energie teruggeeft als wat je erin hebt gestopt.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Er zijn vast situaties waarin dit werkt, er zit echter een groot nadeel aan dat ik wel wil benoemen:
De klemkracht neemt af naarmate de 'klem' langer onder spanning staat, hierdoor kun je je lelijk vergissen in de klemkracht. Je denkt dat je met flink wat kracht klemt maar na korte tijd zijn de klemmen vrijwel spanningloos.

Voor de nerds die willen weten hoe dat komt: :D
PVC is een amorfe polymeer en is sterk onderhevig aan spanningsrelaxatie, dat wordt ook vaak 'kruip' genoemd.
In tegenstelling tot de meeste metalen is PVC dus geen ideale veer die evenveel energie teruggeeft als wat je erin hebt gestopt.

Duidelijk verteld en ik herken het wel...voor sommige lijmklussen is de kracht lang genoeg van voldoende niveau vermoed ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.